PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zamkniete kolo !!!

  • 11. Data: 2002-02-23 13:03:21
    Temat: Re: Zamkniete kolo !!!
    Od: misman <m...@r...pl.niespam>

    To nie byl dowcip na temat Niemieckiego tylko na temat topicu . W Polsce
    mówi się Umieją.

  • 12. Data: 2002-02-23 13:40:55
    Od: "bud" <b...@i...pl>

    "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl> wrote in message
    > Szwajcarii - a
    > stazu),
    > To gdzies jest w sieci, wysokie w kazdym razie, i wzglednie niskie
    podatki.

    > Po Tokio najwyzsze na swiecie, razem z Zurichem.
    >
    > MM

    Bardzo niskie podatki (jak na Europe), ceny jak na ich zarobki sa
    umiarkowane.
    Ogolnie mowiac jeden z najlepszych krajow do zycia na swiecie.
    Nie namyslaj sie, wal jak w dym.

  • 13. Data: 2002-02-23 13:59:22
    Od: "Agnieszka" <n...@s...pl>

    > tak w Szczecinskim pisalem cyt "o ile dobrze pamietam" ale mniejsza z tym
    >
    > w malych firmach jedna z metod rekrutacji jest szukanie pracownikow wsrod
    > znajomych personelu zmniejsza to koszty pozyskania pracownika i bardzo
    czesto
    > tak jest ze pracownicy znaja w swoim otoczeniu ludzi z odpowiednimi
    > umiejetnosciami.

    Nie zaprzeczam, ale wydaje mi się że relacje między pracownikami w takich
    przypadkach są zaburzone.
    Co innego jesli jest to firma rodzinna, gdzie mały zakład produkcyjny czy
    też sklep prowadzone są przez małżeństwo, pomagają dzieci.

    Sam obsługuję firmę niewielką, zatrudniającą ok. 20 pracowników, gdzie w
    zarządzie zasiada ojciec i dwóch jego synów. Normalka, to ich firma.

    Co innego, jeśli firma zamieszcza ogłoszenie, przeprowadza rekrutację, a i
    tak w końcu zatrudniony jest ktoś "z klucza".

    A poza tym jakbyś się czuł wśród "samych swoich", a Ty jako jedyny nie
    miałbyś żadnych koneksji rodzinnych itp z pozostałymi pracownikami. Czy nie
    stanowiłoby to dla Ciebie dyskomfortu.
    Wyobraź sobie sytuację, że w dziale handlowym, w którym jesteś np
    zatrudniony, Twoją koleżanką byłaby żona szefa ;).

    > Nie generalizuj, że kazdy pracownik polecony przez innego pracownika jest
    > gorszy od tego z zewnatrz

    to nie wynikało absolutnie z moich postów

    > np COMARCH do 2000 roku mial wlasnie taka polityke personalna tzn
    pozyskiwal
    > pracownikow nie poprzez ogloszenia prasowe lecz z polecen pracownikow co
    nie
    > oznacza ze przyjmowal kazdego poleconego. Taki ktos przechodzil normalna
    > rekrutacje i bardzo wielu zostawalo zatrudnionych takze z polecenia np
    brata
    > itd.

    nie czarujmy się - polecony o jednakowej przydatności na to samo stanowisko
    zawsze przegra z niepoleconym. Po prostu jego atutem jest "polecony".

    > Jest to swietna metoda obnizajaca koszty i pozwalajaca pozyskac naprawde
    > dobrych poniewaz jezeli kazda osoba przechodzi w firmie normalna
    rekrutacje
    > nikt nie bedzie polecal slabeuszy.

    przy takim wysokim bezrobociu polecamy także i słabeuszy, wychodząc z
    założenia, że pracując - wdroży się z czasem ;)
    po prostu poszukiwanie pracy jest swego rodzaju "walką" o środki do życia, a
    kompetencje nie zawsze są brane pod uwagę, gdy oceniamy kandydata, który
    jest synem naszego dobrego przyjaciela, kuzyna itp.

    Swoją drogą gdybym był szefem swojego kumpla, też jakoś tak dziwnie bym się
    czuł.

    > Wiec nie ma sie co oburzac ze gdzies tam pracuja klany rodzinne bo moze
    sie
    > okazac ze sa o wiele lepsi np. od ciebie, a robienie rwetesu to dobre dla
    > przekupek na targu.

    no nie przesadzaj, chciałem tylko obrazowo przedstawić to zjawisko i przy
    okazji nawiązać do wcześniejszych dyskusji typu - "czy pracę można znaleźć
    tylko i wyłącznie, mając znajomości"

    nikt tu nie robi rwetesu...wyluzuj :-)
    to tylko dyskusja, nie podchodź do tego tak emocjonalnie.

    > a calym szacunkiem

    pozdrawiam

    jaca

  • 14. Data: 2002-02-23 14:04:31
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com> wrote in message
    > Witam wszystkich
    >
    > Slyszalem w czasie lunch'u, ze dzisiaj Bundestag ma uchwalic ustawe
    > o przyznaniu GC prawa stalego pobytu. Z tym wiaze sie prawo
    > do zakupu ziemi, wybudowania domu itp
    > Ciekawe, jakie beda tego efekty
    >
    > Pozdrawiam
    > Pawelek

    Hi,
    bylo by swietnie tylko czy to powazna informacja ?
    Wlasnie przeszukalem www.bundestag.de (w szczegolnie rubryke 'Heute im
    Bundestag')i nic tam na temat GC nie znalazlem. Moze wiesz cos wiecej
    na ten tamat albo moze ktos jeszcze poszperal na net-cie i cos na ten
    temat znalazl.
    Pozdro.
    Romek

  • 15. Data: 2002-02-23 15:25:10
    Od: "jaca" <j...@w...pl>

    Reasumujac
    Ile osob tyle niemalze zdan i pogladow, ze nie wiadomo o co chodzi
    Wniosek jeden - jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze!!!!
    Gdyby byly tamte czasy (tak jak kiedys, kiedy Wy ludzie z doswiadczeniem
    zaczynalisci)
    lub gdyby byly jakies dofinansowania dla pracodawcow zatrudniajacych
    asolwentow
    to praca by sie przypuszczam znalazla
    a tak to.....hmmmmm :((((((((
    Przykre to - tak samo jak przykre jest to, ze

    .........nie pamieta wol jak cieleciem byl.......

    Wy tez kiedys zaczynaliscie od zera i dano wam szanse wykazania sie
    zdobyliscie praktyke i studia byly bezplatne
    (a teraz na dziennych panstwowych przyjmuja garstke osob)
    ...... i dzieki temu teraz mozecie sie m in madrzyc......
    szkoda ze tego teraz juz nie pamietacie :(((((
    Dziekuje wszystkim za dyskusje i pozdrawiam.

  • 16. Data: 2002-02-23 17:19:11
    Od: "Tito" <s...@w...pl>

    > Czy jest jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy, jeżeli pracodawca nie
    > uwzględnił przekroczenia limitu i nadal odprowadzał składki na
    > ubezpieczenia społeczne?

    jest.
    firma musi nadac sprawie bieg, np. na poczatek dzwoniac do ZUSu i pytajac co
    zrobic. ZUS moze takie pieniadze odda, ale bardziej prawdopodobne jest, ze
    zechce zaliczyc nadplate w poczet skladek za nastepny rok ("obnizajac" kwote
    max.).
    ZUS nie moze oddac tego co przeslal do II filaru (albo przeslalby gdyby
    przesylal ;)), bo z tamtad zwrotow nie ma (a przynajmniej nie bylo).
    Choc jesli juz w styczniu nastapila nadplata, to moze odda?
    (gratuluje dochodow)

    Takie cos zdarzylo sie mojemu znajomemu w zeszlym roku.
    ZUS najpierw obiecal ze odda (i firma wyplacila czlowiekowi z zamiarem
    zatrzymania calego zwrotu (bo czesc jest dla firmy a czesc dla pracownika))
    ZUS jakos nie oddawal nie oddawal i jak firma znowu sie upomniala, to sie
    okazala, ze ZUS sie rozmyslil i postanowil zaliczyc w poczet skladek
    tegorocznych... :-]

    W zasadzie ZUS moglby pozwolic zanizyc skladki placone przez firme za innych
    praconwikow zeby suma sumarum sie rozliczyc, ale w wypadku o ktorym pisze z
    jakichs przyczyn tak tego nie zrobiono (nie wiem, czy nie mozna, czy nie
    przyszlo nikomu do glowy)

    pozdrawiam

    romekk

  • 17. Data: 2002-02-23 19:42:39
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > Wykonalne. Wystarczy pracowac w czasie studiow. A jesli juz ma sie 30 lat,
    > to zaczynajac studia np. licencjackie, po ich skonczeniu ma sie 21 lat. A
    > oznacza, ze osoba 30 letnia powinna miec przynajmniej 9 letni staz,
    > 25-letnia 4-letni. Rachunek sie zgadza. Niestety.

    Jakis Ty madry - po studiach ciezko prace znalezc a co do piero w czasie
    i jeszcze jak sie studiuje dziennie - bo zaoczne platne
    a rodzicow nie stac !!!
    I co madralo

    A z tym glosowaniem to tez nie jest tak rozowo i doskonale to wiesz!!!!!
    buuuuuuuu

  • 18. Data: 2002-02-23 20:05:40
    Od: "Tito" <s...@w...pl>

    Potrfisz wypromowac strony na wysokie pozycje w wyszukiwarkach ?

    Chces zarobic ?

    Prosze na priv po szczegoly

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2002-02-23 20:07:31
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    Jestem obecnie w 4 klasie LO od przeszlo 10 lat wiem, ze zostane
    informatykiem i poczynilem wszystkie mozliwe kroki aby zrealizowac ten cel.
    Szybko sie ucze i jestem pracowity (nawet bardzo jesli chodzi o
    informatyke). Glownie interesuja mnie sieci, administracja i programowanie.
    Ostatnio zaczelo mnie wciagac AI (sztuczna inteligencja). Bede studiowal we
    Wroclawiu na Politechnice Wroclawskiej. Chcialbym ostatnie dwa lata studiow
    skonczyc w Dolinie Krzemowej w Berkley. Jednak aby zrealizowac ten cel
    potrzebne sa pieniazki. Rowniez mam ochote zdac agzaminy na kolejne
    certyfikaty Microsoft'u. Problem jest jeden: nie mam na to pieniazkow, a mam
    zapal i mozliwosci umyslowe do zrobienia tytulu. W jaki sposob moglbym
    znalezc firme, dla ktorej moglbym pracowac i przy ktorej udalo by mi sie
    osiagnac tytul. Przez te trzy lata jestem gotow poswiecic caly swoj czas na
    potrzeby mojego ew. pracodawcy i sponsora. Poniewaz siec jest bardzo
    popularna w dzisiejszych czasach to administracja zdalna nie sprawi mi
    najmniejszych problemow (gdy nie ma za duzo prac domowych spedzam caly wolny
    czas przed komputerem z ksiazka w rece). Sam pracuje na serwerze Linux
    Debian 2.2 i kliencie Windows XP, wiec technologie UNIX jak i NT nie sa mi
    obce. Glownie mnie pociaga UNIX, a certyfikaty MS sa dosyc wazne i jest to
    ceniony tytul, stad chec ich osiagniecia. Nie mam w domu stalego lacza
    (problemy finansowe), a sprzet dodatkowy (terminale, serwer, a nawet znaczna
    czesc ksiazek) mam dzieki wsparciu moich znajomych. Takze korzystalem ze
    sprzetu, ktory szkola chciala zezlomowac. Prosze bardzo o pomoc, bardzo mi
    zalezy na tytulowych 'rozwinietych skrzydlach'. Wierze, ze przy ciezkiem
    pracy jestem w stanie wiele osiagnac, a mi zalezy tylko aby jakas osoba
    docenila moje wysilki, wykorzystala moja wiedze i umiejetnosci i dala
    mozliwosc dalszego rozwijania sie.

    Moj adres to
    j...@j...pl oraz m...@k...net.pl

    Pozdrawiam
    Jacklon

  • 20. Data: 2002-02-23 20:44:26
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chodzi o tą ekstraklasie to był przykład. PRZYKŁAD, PRZYKŁAD,
    > PRZYKŁAD,
    > jak postępują najlepsi, można się wiele od nich nauczyć, ale kolega widać
    > odporny na naukę. Trudno;(

    A nie spotkałeś się z opinią, że te Anderseny czy jak tam sie teraz
    nazywaja, PWC itd. są obecni na wszystkich Dniach Kariery, konkursach Grasz
    o staz
    itp itd. nie tylko i nie przede wszystkim dlatego, ze poszukuja tak wielu
    tak wspaniałych ale przede wszystkim w ramach bezpłatnej autoreklamy ?
    Że nawet jak sie nie zmieścisz w tych 100 osobach werbowanych przez nich
    rocznie to zostanie Ci przekonanie takie jakie właśnie masz o nich
    i np. jeśli kiedyś będziesz jakimś decydentem to łatwiej podpiszesz
    horendalny rachunek za osobodzień pracy konsultanta?
    A efekt uboczny to nierealne oczekiwania w stosunku do tej masy firm, które
    wczesniej czy później zatrudnią tę masę absolwentów.