PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz konkurencji jako samodzielna umowa › Zakaz konkurencji jako samodzielna umowa
  • Data: 2008-09-25 12:36:10
    Temat: Zakaz konkurencji jako samodzielna umowa
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałbym zweryfikować pomysł, jaki przyszedł mi niedawno do głowy:

    Otóż firma X podpisuje z pracownikiem Janem Kowalskim umowę
    cywilno-prawną (nazwijmy ją roboczo "zakazem konkurencji").

    Umowa ta nie jest przy tym dodatkiem do innej umowy, ale całkiem
    samodzielną umową, w ramach której Jan Kowalski dostaje kasę za samo jej
    przestrzeganie.

    Umowa jest zawarta na np. 3 lata. Jan Kowalski w zamian za zapłatę np.
    100 PLN/mc zobowiązuje się do nie wchodzenia w jakiekolwiek umowy o
    pracę, zlecenie, o dzieło, zakładania DG itd., z wyjątkiem wymienionych
    w załączniku podmiotów gospodarczych. W przypadku naruszenia umowy Jan
    Kowalski zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości 100.000 PLN
    (tutaj opcja: weksel in blanco jako kolejny załącznik do umowy).

    Termin tego zakazu jest zgodny z okresem obowiązywania umowy - 3 lata od
    jej podpisania. Nie jest więc w żaden sposób związany z ewentualnym
    rozpoczęciem lub zakończeniem pracy w firmie X na umowy umowy o pracę i
    wyjątku we wspomnianej umowie, określonym w załączniku.

    Ciekawią mnie opinie prawne dot. takiego rozwiązania - czy da się do
    czegoś tutaj przyczepić?

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com