PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS a zwolnienie za porozumieniem stron

  • 1. Data: 2004-03-21 21:17:24
    Temat: ZUS a zwolnienie za porozumieniem stron
    Od: m...@o...pl

    Witam
    Mam problem z uzyskaniem informacji dotyczącej ubezpieczenia. Mianowicie może
    ktoś jest w temacie jak wygląda sprawa ubezpieczenia ZUS jeżeli zwolnienie z
    pracy nastąpiło za porozumieniem stron. Podobno nie można przez 3 m-ce
    zarejestrować się w PUP oraz nie jest się ubezpieczonym przez ten okres
    czasu , wymiar zasiłku jest mniejszy o 1/2. Jak to jest naprawdę?

  • 2. Data: 2004-03-22 00:22:37
    Temat: Re: ZUS a zwolnienie za porozumieniem stron
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarejestrować się w PUP oraz nie jest się ubezpieczonym przez ten
    okres
    > czasu , wymiar zasiłku jest mniejszy o 1/2.

    Zarejestrować się w PUP należy jak najszybciej, ponieważ zasiłek dla
    bezrobotnych może zostać przyznany po 3-miesięcznym okresie wyczekiwania
    (zarejestrowania w PUP) na okres 3 miesięcy.
    Ubezpieczenie zdrowotne prawdopodobnie będzie przysługiwać bez
    3-miesięcznego wyczekiwania.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-03-22 06:43:56
    Od: m...@o...pl

    Muszę mieć pewność bo prawdopodobnie mnie nie zadowala

  • 4. Data: 2004-03-22 10:55:37
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    > Muszę mieć pewność bo prawdopodobnie mnie nie zadowala

    Pewność to możesz uzyskać, gdy udasz się z dokumentami do PUP i
    kompetentny pracownik wypyta Cię dokładnie, o co Ci chodzi.

    Użyłam terminu "prawdopodobnie" z ostrożności, aby nie narażać się na
    niewybredne zarzuty forumowiczów.
    Ponadto tak zadałeś pytanie, że nie wiadomo, na jakim ubezpieczeniu Ci
    zależy. Ubezpieczenia ZUS to: emerytalne, rentowe, chorobowe, zdrowotne
    i wypadkowe, ale bezrobotnemu mogą przysługiwać tylko E, R i Zdr.

    Na zasiłek dla bezrobotnych (i ubezpieczenie E + R) musisz czekać 3
    miesiące, aby otrzymać na 3 miesiące, więc należy jak najszybciej
    zarejestrować się w ZUS. Wymiar zasiłku zależy od całkowitego stażu
    pracy (trzeba okazać wszystkie świadectwa pracy).

    Z ubezpieczenia zdrowotnego możesz korzystać jeszcze przez 30 dni jako
    były ubezpieczony. Później jako członek rodziny ubezpieczonego lub
    zarejestrowany bezrobotny.

    Pozwolę sobie na udzielenie jeszcze jednej dobrej rady. Jeżeli oczekuje
    się precyzyjnej odpowiedzi, trzeba dokładnie opisać sytuację i problem,
    aby odpowiadający nie musiał domyślać się, na czym pytającemu zależy i
    opisywać wszystkich możliwych wariantów.

    Pozdrawiam

    wa