PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z cyklu co zrobić....umowa na czas określony

  • 1. Data: 2005-03-07 08:13:31
    Temat: Z cyklu co zrobić....umowa na czas określony
    Od: "pacownik" <m...@o...pl>

    Witam, pracowałem 7 miesięcy na umowy na czas określony, podpisywane co dwa
    tygodnie, zawierane w agencji pracy tymczasowej. Ta praca już się skończyła
    no i trzeba rozliczyć się ze skarbówką. Z tego co słyszałem firma nie
    płaciła wszystkich składek albo nie uiściła jakiejś tam opłaty podatkowej. W
    związku z tym trzeba dopłacać jakieś 70-200 zł tylko nie wiem do czego. Po
    prostu słyszałem, że innym tak wychodziło z Pitów. Czy da się tym jakoś
    obciążyć firmę czy trzeba bulić z własnej kieszeni :( .??? Ewentualnie gdzie
    zgłosić taką lipną agencję. No i z czego może wynikać taka sytuacja???

  • 2. Data: 2005-03-07 08:54:40
    Temat: Re: Z cyklu co zrobić....umowa na czas określony
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    pacownik napisał :

> [...]
    > .??? Ewentualnie gdzie
    > zgłosić taką lipną agencję. No i z czego może wynikać taka sytuacja???
    1) napisz co to za lipna agencja!
    2) muszą Ci przesłać pit na picie masz wszystko!
    --
    _____________________________

  • 3. Data: 2005-03-07 09:09:50
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "pacownik" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Ewentualnie gdzie
    > zgłosić taką lipną agencję. No i z czego może wynikać taka

    Prawdopodobnie rozliczenie wynagrodzenia odbyło się zgodnie z
    przepisami. Przy małych kwotach wynagrodzenia, gdy zostanie potrącona
    składka na ubezpieczenie zdrowotne i tzw. ulga podatkowa nie starcza
    już na zaliczkę na podatek dochodowy w ramach 19%.
    Ale w rozliczeniu rocznym, gdy takich małych umów było dużo, może
    uzbierać się niedopłata podatku dochodowego, którą trzeba uiścić przy
    rozliczeniu rocznym i to ciąży na podatniku, a nie na płatniku.
    Są to "uroki" zwracania uwagi tylko na zarobek netto. Zachęcam do
    myślenia kategoriami zarobku brutto, od którego należy potrącić
    składki na ubezpieczenia ZUS oraz zaliczki na podatek dochodowy.
    W 2004 r. (i w 2005 r.) kwota wolna od podatku to 2.789,89 zł. Jeżeli
    wynagrodzenie roczne przekroczyło tę kwotę trzeba dopłacić podatek.
    Gdy zaczniesz wypełniać PIT-37 konieczność dopłaty podatku (lub zwrotu
    nadpłaty)wyjdzie w końcowym rozliczeniu.

    Dla porównania:
    http://forum.msstudio.com.pl/podatki.php?tytul=Skala
    %20podatkowa

    wa

  • 4. Data: 2005-03-07 19:28:57
    Od: "MatrixFan" <m...@o...pl>

    Wielkie dzięki za wszystkie wyjaśnienia.Pozdrawiam i zabieram się za
    szukanie pracy.