PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wysokosc wynagrodzenia za urlop

  • 1. Data: 2009-03-11 11:27:56
    Temat: Wysokosc wynagrodzenia za urlop
    Od: Lost <l...@w...op.pl>

    Witam
    Mam pytanie, bo sam nie moge tego zrozumiec.
    Mam umowe o prace na 1/4 etatu, natomiast wypracowuje ok.
    120godz/miesiecznie. Ostatnio bylem na urlopie kilkanascie dni i
    zaplacono mi jedynie jakbym pracowal po 2h/dziennie.
    Czy do naliczania wynagrodzenia za urlop bierze sie srednia zarobkow z
    3 miesiecy czy jedynie te 2h za dzien urlopu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-11 11:54:05
    Temat: Re: Wysokosc wynagrodzenia za urlop
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 12:27:56 +0100, Lost napisał(a):

    > Czy do naliczania wynagrodzenia za urlop bierze sie srednia zarobkow z
    > 3 miesiecy czy jedynie te 2h za dzien urlopu?

    Kwote z umowy o prace

    --
    marcin

  • 3. Data: 2009-03-11 12:10:35
    Od: Lost <l...@w...op.pl>

    zly pisze:

    > Kwote z umowy o prace

    mam stawke godzinowa, wiec kwota wynagrodzenia sie waha.

  • 4. Data: 2009-03-11 12:24:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 13:10:35 +0100, Lost napisał(a):

    > mam stawke godzinowa, wiec kwota wynagrodzenia sie waha.

    No ale masz 1/4 etatu. Etat to jakies 176 godzin miesiecznie. I od 1/4 tego
    moim zdaniem powinienes dostawac wynagrodzenie. Jesli twoja pensja sie
    waha, to zapewne sa to nadgodziny. Na urlopie nie robisz nadgodzin
    --
    marcin

  • 5. Data: 2009-03-11 12:28:03
    Od: Lost <l...@w...op.pl>

    zly pisze:

    > No ale masz 1/4 etatu. Etat to jakies 176 godzin miesiecznie. I od 1/4 tego
    > moim zdaniem powinienes dostawac wynagrodzenie. Jesli twoja pensja sie
    > waha, to zapewne sa to nadgodziny. Na urlopie nie robisz nadgodzin
    no ale nie placa mi jak za nadgodziny, mam normalna stawke.
    Jak podpisywalem umowe co miesiac, to dostawalem ekwiwalent, a to
    byla wlasnie srednia z ostatnich 3 miesiecy podzielona przez ilosc dni i
    wynik razy 2 (bo przyslugiwalo mi 2 dni urlopu za kazdy miesiac).
    Myslalem, ze tak samo liczy sie urlop.

  • 6. Data: 2009-03-11 19:33:43
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 13:28:03 +0100, Lost napisał(a):
    > no ale nie placa mi jak za nadgodziny, mam normalna stawke.

    No to Cię, za przeproszeniem, dymają :-)

    Waldek

  • 7. Data: 2009-03-11 20:14:45
    Od: "4przemo77" <p...@e...com.pl>

    Użytkownik "Waldek M." <w...@l...localdomain> napisał w wiadomości > No
    to Cię, za przeproszeniem, dymają :-)

    Urlop masz obliczany prawidlowo, dymaja cie za to na pensji miesięcznej -
    tzn: zle obliczaja ci wynagrodzenie. Liczac, ze srednio miesiac ma 176
    godzin, to twoja norma to 44 godziny miesiecznie(zalezne to jest od miesiaca
    oczywiscie) , takze za 76 godzin powinnienes miec zaplacony dodatek za
    nadgodziny. Jezeli nadgodziny powstaly w dzien w ktorym miales zaplanowana
    prace to dodatek wynosi 50%, natomiast jezeli byl to twoj dodatkowy dzien
    pracy, to dodatek wynosi 100% i tutaj musisz sobie porownac swoje godziny
    pracy w jakich pracowales z grafikiem pracy. Przykladowo jezeli w
    poniedzialek pracodawca zaplanowal ci prace od godz 6:00 do 8:00, a
    pracowales od 6:00 do 18:00 to za 10 godzin nalezy ci sie 50% dodatek,
    natomiast jezeli wtorekmiales miec wolny, a pracowales 12 godz to za cale 12
    godzin nalezy ci sie dodatek 100%. Pomijam tu juz kwestie dodatku nocnego
    (chyba 20% do kazdej godziny, ale tu moge sie mylic) i kwestie normy
    nadgodzin bo tych tez nie mozna zrobic ile sie chce, czy tez ile chce
    pracodawca.

    Polecam przejsc sie do PiP-u po porade. Dobrze by bylo abys skserowal sobie
    liste obecnosci za sporne miesiace - jezeli masz taka mozliwosc. Jezeli nie
    to zbieraj dowody swiadczace o tym w jakich godzinach byles w pracy - moze
    sie przydac.

  • 8. Data: 2009-03-12 07:05:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    4przemo77 pisze:
> [...]
    > prace to dodatek wynosi 50%, natomiast jezeli byl to twoj dodatkowy dzien

    nie koniecznie - art 151 par 5....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl