PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie zmieniajace.

  • 1. Data: 2003-06-24 14:59:44
    Temat: Wypowiedzenie zmieniajace.
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Jestem zatrudniony na czas nieokreślony. Obecnie firma restrukturyzuje
    się i przekształca (dokonywane są zmiany administracyjne, technologiczne
    itp). Pracodawca zmienia nazwę de facto niby będę zatrudniony w nowej
    firmie, w związku z tym z tego co się orientuje pracodawca wypowiada mi
    umowę i proponuje zawarcie nowej umowy w nowej firmie.

    Moje pytanie brzmi następująco:
    Czy w przypadku wystąpienia w nowej umowie gorszych warunków w stosunku do
    poprzedniej umowy (płacy podstawowej, okresu zatrudnienia (czas określony),
    stanowiska pracy) mogę odmówić zawarcia nowej umowy i w tym momencie
    wypłacona będzie odprawa w wyniku wypowiedzenia wcześniejszej umowy czy też
    to jest traktowane jako odmowa propozycji pracodawcy?

    Czy w takim przypadku pracodawca wypowiadając umowę musi podać przyczynę
    odmowy (zmiany administracyjne, tehcnologiczne itp), gdyż wtedy jeżeli
    dobrze rozumiem należy mi się odprawa.

    Czy w przypadku gdy zgodzę się na warunki u "nowego pracodawcy" należy mi
    sie mimo mojej zgody odprawa wynikająca z wcześniejszego rozwiązania umowy?

  • 2. Data: 2003-06-24 18:52:32
    Temat: Re: Wypowiedzenie zmieniajace.
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    też
    > to jest traktowane jako odmowa propozycji pracodawcy?

    Zawsze możesz odmówić podpisania takiej umowy. Niekoniecznie musi być to
    związane z gorszymi warunkami. Wówczas dostajesz normalne wymówienie.

    > Czy w przypadku gdy zgodzę się na warunki u "nowego pracodawcy" należy mi
    > sie mimo mojej zgody odprawa wynikająca z wcześniejszego rozwiązania
    umowy?

    Nie, umowa nie zostaje rozwiązana tylko zmieniona.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 3. Data: 2003-06-24 21:33:11
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    To czy nie bylby wobec tego dobry pomysl dla pracodawcow na rozwiazywanie
    umow bez wyplacania odpraw? Zmiana nazwy firmy i wtym celu zmiana umow ale
    juz zawierajaca umowe na czas okreslony.... po ktorym nie musialyby byc
    placone odprawy...

  • 4. Data: 2003-06-25 07:40:42
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik zwany Sebastian T., ukrywający się pod adresem:
    <s...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > celu zmiana umow ale juz zawierajaca umowe na czas okreslony.... po
    > ktorym nie musialyby byc placone odprawy...

    Ale to nic nowego - pracowałem w firmie, gdzie kilka osób postanowiło
    utworzyć związek zawodowy. Kilka dni później dostali propozycję pracy w
    firmie-córce (lepsze warunki itp.)... Zgodzili sie (i jak sie domyślasz
    nie należały im sie żadne odprawy itd). Jak myślisz? Ile popracowali?
    kilka tygodni i firma się z nimi rozstała...

    Marek
    (wytnij NOSPAM z adresu)

  • 5. Data: 2003-06-25 16:31:30
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    > To czy nie bylby wobec tego dobry pomysl dla pracodawcow na rozwiazywanie
    > umow bez wyplacania odpraw?

    Oczywiście, że byłby lepszy. Musiałby to jednak zrobić odpowiednio wcześnie.
    Poza tym musiałby mieć jakiś powód do zwolnienia. Musiałby puścić ludzi na
    urlopy lub im za nie zaplacić itp.
    Poza tym pracownik na wypowiedzeniu pacuje na ogół mniej wydajnie. A takto
    każdy się stara:)

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl