PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyjazd do irlandi w listopadzie - wiele pytan › Wyjazd do irlandi w listopadzie - wiele pytan
    From: "private" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Wyjazd do irlandi w listopadzie - wiele pytan
    Date: Tue, 11 Oct 2005 11:47:09 +0000 (UTC)

    Po dlugich namyslach razem z moja dziewczyna stwierdzilismy ze jedziemy do
    irlandi :) (wczesniej rozwazalismy rowniesz anglie)
    Wylatujemy z Łodzi 2 listopda (z przesiadka w luton), mamy po 20 lat i
    skonczylismy ogolniaki. Jesli chodzi o jezyk to mowimy biegle po angielsku
    (przez cały poprzedni rok bylismy na cyprze i w grecji) Problemem jest
    jedynie to ze nie mamy zadnego doswiadczenia w pracy :/

    Mam kilka pytania (jesli ktos moze odpowiedziec to bardzo dziekuje)

    1 Ile Euro powinismy ze soba zabrac ? Jestesmy osobami zaradnymi i ze swietna
    znajmoscia jezyka a do tego z doswiadczeniem w zyciu za granica - czy 1000
    euro na 2 osoby na poczatek wystarczy ?

    2 Czy listopad to jest dobry czas na szukanie pracy ? Słyszałem ze w tym
    czasie duzo studentow wraca do kraju i o prace jest latwiej.

    3 Jakie okolice polecacie ? , nie chcemy pracowac w dublinie. Sadze ze jest
    tam dosc trudno znalesc prace i ceny mieszkani itd sa wyzsze, planujemy wiec
    pojechac do Limerick City (jak duze jest to miasto? slyszalem ze to okolo
    500tys) i tam poszukac pracy (poznalismy kilka osob z limerick w grecji :) )

    5 Jak dojechac do dublina z lotniska ? Londujemy o 16.45, czy zdazymy zlapac
    jakis pociag/autobus do limerick ?

    6 Jakie dokumenty trzeba przetlumaczyc ? Czy wystarczy akt urodzenia i
    pierwsza strona matury ? czy potrzebne jest zaswiadczenie o niekaralnosci ?

    7 Czy oprocz wyrobienia numeru pps (w social welfare) nalezy dokonac jakis
    innych formalnosci (tax office...?)

    8 Placa minimalna wynosi 7.65E brutto, ile jest to netto ("na reke") ?

    9 Jaka siec gsm polecacie ?

    10 Czy formalnosc w banku sa rzeczywiscie tak klopotliwe ? Jaki bank
    polecacie ? Czy pracodawca rzeczywiscie nie chce placic do reki ?

    11 Jak wyglada praca na budowie ? ile kosztuje i jak mozna wyrobic safe
    pass ? Czy znajde prace na budowie mimo ze nie mam doswiadczenia ? (to
    pytanie dotyczy tez innych zawodow)

    12 Czy znacie jakas dobra strone ze wzorami cv ? Generatory mi nie
    odpowiadaja.

    Ok, (nareszcie) koniec ;)

    Dziekuje za wszytkie odpowiedzi