PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wlasna dzialanosc+zaklad pracy a skladki ZUS

  • 1. Data: 2006-02-06 09:07:18
    Temat: Wlasna dzialanosc+zaklad pracy a skladki ZUS
    Od: "xtest" <x...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie, jak wyglada sprawa z skladkami ZUS w nastepujacej sytuacji:
    - prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza
    - jestem zatrudniony na umowe o prace w firmie nie zwiazanej z profilem
    dzialalnosci mojej wlasnej firmie
    - pracodawca placi za mnie ZUS w zwiazku z umowa o prace

    Od jakiej podstawy skladki (czy wybieramy te "wyzsza" podstawe?) place ZUS i
    czy nadal obowiazuje przepis, ktory mowi, ze nie trzeba placic ZUSu
    podwojnie?

    z gory dziekuje i pozdrawiam
    xtest

  • 2. Data: 2006-02-06 20:31:19
    Temat: Re: Wlasna dzialanosc+zaklad pracy a skladki ZUS
    Od: "nitro07" <n...@i...pl>

    W takiej sytuacji należy płacić skłędkę zdrowoną do ZUS-u około 151 zł.

  • 3. Data: 2006-02-06 21:16:25
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Od jakiej podstawy skladki (czy wybieramy te "wyzsza" podstawe?) place ZUS
    > czy nadal obowiazuje przepis, ktory mowi, ze nie trzeba placic ZUSu

    Prowadząc działalność gospodarczą i jednocześnie pracując na etat, płacisz
    tylko 153 zł ubezpieczenia zdrowotnego, jeżeli twoja pensja wynosi powyżej
    899 zł brutto (takie dane podała mi pani w krakowskim ZUS-ie).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-06 22:14:22
    Temat: umowa o świadczeniu usług
    Od: galon <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Moje pytanie dotyczy możliwości zatrudnienia się w firmie na umowę o świadczeniu
    usług, zamiast zwykłej umowy o pracę. Dostałem taką możliwość i przedstawiono mi
    wiele zalet tej pierwszej. Między innymi usłyszałem, że więcej pieniędzy zostaje
    mi w kieszeni. Płacę niższe podatki. Płacę minimalną stawkę ZUS. Poza
    początkowymi utrudnieniami, polegającymi na konieczności zarejestrowania
    jednoosobowej usługowej działalności gospodarczej, to ile jest w tym prawdy?

    Pozdrawiam

    galon

  • 5. Data: 2006-02-07 08:42:25
    Temat: Re: umowa o świadczeniu usług
    Od: Piotr <s...@r...com>

    galon napisał(a):

> [...]
    > polegającymi na konieczności zarejestrowania jednoosobowej usługowej
    > działalności gospodarczej, to ile jest w tym prawdy?

    Właściwie wszystko to prawda. A co do minusów:
    - ewentualną emeryturę będziesz miał naliczaną od tej niższej składki
    zusowskiej więc jak nie jesteś już młodziakiem to warto pomyśleć o innym
    zabezpieczeniu przyszłości.
    - za urlop placisz sobie sam więc też to uwzględnij przy proponowaniu
    stawki za swoją pracę.

    pozdrawiam
    Piotr