PracaGrupypl.praca.dyskusje › Webmaster

  • 1. Data: 2004-05-19 21:47:09
    Temat: Webmaster
    Od: "Janek" <j...@N...wp.pl>

    Witam.
    Chcialbym zaczac stawiac pierwsze kroczki w komercyjnym tworzeniu stron www
    (nie tylko znajomym firmom, ale takze "nieznajomym" ;)) NIestety nie
    posiadam wlasnej firmy i nie wiem za bardzo w jaki sposob mam zaczac. Co
    musze zrobic, aby dla jakies firmy wykonac stronke na podstawie
    umowy/zlecenia, badz umowy o dzielo (nie wiem za bardzo jaka to roznica? :/)
    Czy ja wtedy takiej firmie wystawiam jakas fakture czy cos, nie za bardzo
    wiem jak sie to odbywa. Jak powinna byc sformuowana taka umowa, i jakie
    formalnosci musze spelnic, zeby zaczac w ten sposob zarabiac na chleb, tzn.
    chodzi mi o sprawy zwiaze z Urzedem Skarbowy, ZUS'em etc.
    Z gory dziekuje za wszystkie porady.
    Pozdrawiam.
    Janek

  • 2. Data: 2004-05-19 21:57:15
    Temat: Re: Webmaster
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "Janek" <j...@N...wp.pl> wrote in

    > mam zaczac. Co musze zrobic, aby dla jakies firmy wykonac stronke na
    > podstawie umowy/zlecenia, badz umowy o dzielo (nie wiem za bardzo jaka
    > to roznica? :/) Czy ja wtedy takiej firmie wystawiam jakas fakture czy

    Na pl.comp.www regularnie wracaja gotowe rozwiazania.

    W skrocie:
    - zglaszasz dzialalnosc gospodarcza do US,
    - podpisujesz kazdorazowo umowe o dzielo,
    - wzglednie wystawiasz rachunek (mniemam, ze maly obrot).

    Z takich umow rozliczasz sie raz na rok, zleceniodawca odprowadza do US
    zaliczke na podatek dochodowy w wysokosci 20% wartosci zlecenia. 50% jesli
    chcesz przeniesc na Klienta prawa autorskie.

    Jesli okaze sie, ze wszystko sie zapetla - po jakims czasie przekraczas
    magiczny prog i stajesz sie podatnikiem VAT. Zglaszasz to na druku VAT-R i
    od tej pory wystawiasz faktury. Tylko wtedy bedzie pewnie juz potrzeba
    biura rachunkowego i raz na miesiac kolejna deklaracja VAT-7.

    /silver

  • 3. Data: 2004-05-19 22:28:44
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    // ciach pomieszanie z poplątaniem//

    Jeżeli chcesz wystawiać faktury, to musisz mieć firmę.
    Jeżeli nie chcesz bawić się w księgowość, to zatrudniasz się u takiego kogoś
    na umowę o dzieło lub umowę - zlecenie (tzn formalnie to ten ktoś musi cię
    zatrudnić)
    Generalnie i w wielkim skrócie, jeżeli chodzi o koszty (bo tego dotyczyło
    główne pytanie)
    W ramach umów na podstawie Kodeksu Cywilnego (um. o d. i um-zl) sprawy
    podatkowo-zusowe rozliczane są u pracodawcy, ty na koniec roku dostajesz
    pita i rozliczasz się do kwietnia następnego roku (w większości wszystko
    bądź większość z "płatności państwu" zostało już zapłacone)
    W ramach umowy - zlecenia typu firma-firma dostajesz zlecenie na wykonanie
    usługi na określonych w umowie warunkach (np czas, miejsce, zasady). Po
    wykonaniu zlecenia wystawiasz firmie zlecającej fakturę, za którą firma musi
    zapłacic zgodnie z umową. To stanowi dla twojej firmy przychód od którego
    możesz odpisac sobie koszty, np biurowe, telefonu, samochodu. Kosztem (ale
    niekoniecznie wpisanym w rubrykę "koszty"!) jest też danina na rzecz państwa
    w postaci ZUS i składek. Od przychodu odejmujesz koszty i to jest twój
    dochód. Z dochodu rozliczasz się z uzrzędem skarbowym na tzw zasadach
    ogólnych, czyli np. składasz PIT-5L (podatek liniowy 19% dla osób
    fizycznych).. Rozliczenie składasz miesięcznie jako tzw zaliczki, pełne
    zestawienie przedstawiasz na koniec roku (bodajże do końca stycznia).
    W przypadku początków zarabiania/pracy proponuję rozliczenie na podstawie
    umowy o dzieło lub - jeżeli jesteś osoba uczącą się - umowy-zlecenia.
    W przypadku umów z KC: za umowę o dzieło pracodawca nie ponosi żadnych
    dodatkowych kosztów, zaś ty się rozliczasz z kwoty brutto pomniejszonej o 20
    lub 50 procent kosztów uzyskania przychodu, w przypadku umowy-zlecenia masz
    19% podatek a od twojeg wynagrodzenia dodatkowo odciągane są składki.

    gromax

  • 4. Data: 2004-05-20 06:48:29
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "gromax" <g...@g...pl> wrote in news:

    > // ciach pomieszanie z poplątaniem//

    To moze inaczej, chociaz pewnie i tak lepszym miejscem pod ta dyskusje
    jest pl.soc.prawo.podatki

    Przede wszystkim zanim sie cokolwiek zacznie, trzeba miec plan i nieco w
    glowie. DG w naszym kraju oplaca sie tylko w przypadku duzych zlecen i
    ciaglasci w czasie. Tak wiec zeby nie zawieszac po 3 miesiacach trzeba na
    poczatek zwazyc swoje mozliwosci.

    Jaka grupa docelowa? Jesli firmy (bezposrednio) to prawie pewne jest, ze
    beda wymagac przedstawienia FV. Nikt nie bedzie sie bawil w umowy o
    dzielo, czy umowy zlecenie. Majac kilku pewnych zleceniodawcow mozna
    zaczynac. Osoba fizyczna natomiast takich potrzeb nie ma - czesto konczy
    sie wiec na pominieciu obowiazkow wzgledem Panstwa. Nieuczciwa
    konkurencja sklania wiec do nasladownictwa albo do obnizki ceny.
    A gdyby tak za granice? Tu mozna znowu natrafic na niewiedze w naszych
    bankach. Trzeba wiec wczesniej zadbac o niezbedne minimum.

    Dalej wlasnie wycena wlasnych mozliwosci. To podstawa w tej branzy tak
    sadze. Dobrze dopasowany cennik, czy rozmowa z potencjalnym Klientem sa
    kluczem do sukcesu. Ale jak jest naprawde moga sie wypowiedziec osoby,
    ktore faktycznie z tego zyja. Tu odsylam na jedno z wielu forow, ktore
    zrzeszaja tworcza czesc naszego spoleczenstwa. Tu sie szlifuje swoje
    umiejetnosci i zdobywa czesto niezbedne kontakty.

    Relacje z US i ZUS trudne sa na poczatku, kiedy przecwiczy sie podstawowe
    warianty idzie jak po masle. Trzeba trzymac sie terminow, sledzic zmiany
    w prawie i duzo wytrwalosci. Nauczyc sie mozna, tyle ze to bedzie
    zajmowac wiele czasu niezbednego na dzialalnosc podstawowa.

    /silver

  • 5. Data: 2004-05-20 07:30:24
    Od: "Janek" <j...@N...wp.pl>

    [ciach]
    Nio to moze teraz ja... ;)
    Chcelibysmy wreszcie z kolega zaczac pisanie stronek za jakies przyzwoite
    pieniadze i nie dla wyzyskiwaczy, tylko dla siebie. Uwazamy ze sporo umiemy
    i razem sie niejako dopelniemy, jesli chodzi o ta branze. Ale nie za bardzo
    wiem w takim ukladzie jak mamy zaczac. Jak na razie nie ma potencjalnych
    komerycjych klientow. Pozyskaniem takich musielibysmy zajac sie sami (i w
    tym miejscu pierwsze pytanko: o sposob takiego pozyskania klienta -
    indywidulane rozmowy z prezesami, co jeszcze na poczatek i raczej bez
    (duzego) kapitalu). Nio i w ogole jak mamy zaczac?? Rejestracja firmy,
    chociazby takiej, ktorej siedziba miescilby sie przy moim biorku ;)?? Czy
    klepanie na umowe-zlecenie i co wtedy?? Ide do firmy, i podpisuje z nimi
    umowe zlecenie na wykonanie stronki, a na koniec roku rozliczam sie z
    wszystkich wykonanych robotek?? Czy w takim wypadku nie musze miec
    zarejestrowanej firmy?? Czy z takim gosciem firmy zechca w ogole rozmawiac??
    Jak zaczac na poczatek?? Nie musze chyba nadmieniac, ze konkurowac
    chcielibysmy (z wielkimi w tej branzy w miescie ;)) przede wszystkim cena i
    jakoscia, indywidualnym podejsciem do kazdego klienta - a moze z czasem nas
    zauwaza... A jak sprawa wyglada z legalnosci softu, tzn. czy musimy najpierw
    inwestowac w pelni legalny komp (soft) przynajmniej na biorku u tego, u
    ktorego miescilaby sie ewentualna "firma"??
    Dzieki serdeczne za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Janek

  • 6. Data: 2004-05-20 10:35:50
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > inwestowac w pelni legalny komp (soft) przynajmniej na biorku u tego, u
    > ktorego miescilaby sie ewentualna "firma"??

    Pierwsi zauważą Was nie klienci, tylko konkurencja, więc legalny soft
    obowiązkowo, a potem poszlifowałbym ortografię, bo nie ma gorszej poruty,
    jak orty na stronie klienta.