PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wakacyjny wyjazd?

  • 1. Data: 2003-04-19 19:10:53
    Temat: Wakacyjny wyjazd?
    Od: "Adam Klimczyk" <a...@N...klub.chip.pl>

    Witam!

    Mam 18 lat, chodze do 3kl LO i planuje w te wakacje wyjechac gdzies na
    zachod zarobic. Mysle o zbieraniu owocow, kwiatow, warzyw - chodzi
    zasadniczo o maksymalne wykorzystanie wolnego czasu w celu zarobienia
    pieniazkow.
    Planuje pojechac na "dziko" - jakos tam sie dostac (?autostop?), poszukac
    jakiegos unijnego farmera i za jakies jedzonko, spanko i ? pracowac na
    jego gospodarstwie/polu. Co o takim czyms sadzicie? Czy moze ktos
    podzielic sie doswiadczeniami? Jaki kraj wybrac? Czego ogolnie sie
    spodziewac? Jakie sa szanse powodzenia takiego wypadu?
    Ufff... Nie dodawajcie mnie do KF za wszystki te pytanka... Moze kogos one
    wkurzaja ale dla mnie maja one wartosc kluczowa...

    ---
    Pozdrawiam - Adam Klimczyk
    Spedzaj czas OnLine i zarabiaj:
    http://strony.wp.pl/wp/spamak/index.html

  • 2. Data: 2003-04-19 23:55:06
    Temat: Re: Wakacyjny wyjazd?
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Adam Klimczyk" <a...@N...klub.chip.pl> wrote in

    /ciach.../

> [...]
    > pracowac na jego gospodarstwie/polu. Co o takim czyms sadzicie? Czy
    > moze ktos podzielic sie doswiadczeniami? Jaki kraj wybrac?

    Nie mam doswiadczenia w tego typu improwizacjach, ale jedyna rada, jaka przychodzi mi

    na poczatek do glowy jest taka, abys zgadal sie z wieksza grupa i nie jechal raczej
    sam.
    Tak bedzie latwiej walczyc o swoje sprawy, no a grupa moze miec juz cos nagrane.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 3. Data: 2003-04-20 00:35:28
    Od: "Adam Klimczyk" <spamak@wp._NOSPAM_pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:Xns93631413ADAF0WWZARC79634AGGGA@212.85.112.42.
    ..

    > Nie mam doswiadczenia w tego typu improwizacjach, ale jedyna rada, jaka
    przychodzi mi
    > na poczatek do glowy jest taka, abys zgadal sie z wieksza grupa i nie
    jechal raczej sam.

    No wlasnie - o tym zapomnialem napisac - pojedzie nas dwoje, moze troje
    :).
    Dziekuje za odpowiedz i czekam na kolejne.

    ---

  • 4. Data: 2003-04-20 07:02:29
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > przychodzi mi
    > jechal raczej sam.

    Jak nie masz doswiadczenia to po co radzisz.

    Jak jedziesz na wycieczke to jedz z całą bandą- bedzie weselej.
    Jak chcesz jednak cos zarobić to max we dwoje. Jest mała szansa, że u jakiegos chłopa
    będzie czekała
    robota dla wszystkich. Co zrobicie jak będzie was sześciu a robota będzie dla dwóch?
    Jeżeli wycieczka to może być i autostop, ale jak chcesz zarobić to szukanie pracy na
    piechote może
    trwać do przyszłych wakacji. Może też być tak, że praca będzie w oddaleniu od noclegu
    i znowy
    kłopot.
    A co do kraju to jedź oczywiście tam gdzie się z chłopem na wsi dogadasz w jego
    języku.

    mer

  • 5. Data: 2003-04-20 12:46:56
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "mer" <b...@i...pl> wrote in news:b7u17q$ftk$1@news.onet.pl:

    /ciach.../

    > Jak nie masz doswiadczenia to po co radzisz.

    Pracowalem kiedys ciezko za granica, ale w firmie nalezacej do krewnych. Gdybym wiec
    mial cokolwiek radzic to konsekwentnie odradzalbym "harcerski" wyjazd w nieznane (bez

    wczesniej nagranej pracy).

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 6. Data: 2003-04-20 20:07:17
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    wiec
    > mial cokolwiek radzic to konsekwentnie odradzalbym "harcerski" wyjazd w nieznane

    Oczywiście, że jest lepiej mieć nagrana prace, ale jak nie ma nagranej a jest wielka
    chęć to lepiej
    jechać i próbować niż siedzieć na murku, pić piwo za mamusi pieniądze i narzekać.
    Nawet jak się roboty nie znajdzie to ogólne życiowe doświadczenie też jest cenne.

    mer

  • 7. Data: 2003-04-21 14:03:07
    Od: Jacek Rybicki <p...@o...pl>

    Popieram zrobywanie doświadczenia, ale ostrzegam że może zabraknąć
    chętnych do zatrudniania kogoś na czarno. Bo taki pracodawca może być
    ostro ukarany. Zanim znajdzicie chętnego wydacie wszystkie pieniądze i
    trzeba będzie szukać konsulatu. To że jesteście nieletni też sprawy nie
    ułatwi.
    Jeżeli chodzi o język to sam angielski może nie wystarczyć. Jego
    znajomość wśród farmerów francuskich i niemieckich jest praktycznie
    tylko troche wieksza niż wśród naszych.
    Radzę najpierw zbadać teren i spróbować jakoś ten wyjazd zorganizować.
    Są organizacje/programy pośredniczące, chociaż skierowane są raczej do
    studentów. Tylko takie projekty są opłacalne, przy minimalnym ryzyku.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-04-21 16:31:19
    Od: "Jerzy Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Klimczyk" > podzielic sie > ---

    [ciach]

    1/radze Belgie, Holandie. tam latwo sie porozumiec po ang. i niem. Co wazne
    nie wbijaja tzw. miskow do paszportu tylko prosza o opuszczenie kraju co
    mozna zrobic ale nie koniecznie ;-))
    2/ w Antwerpii siedzi kilka tysiecy Polakow, pracuja na black i nikt im
    generalnie krzywdy nie robi
    3/wyjazd jakims samochodem jest w zasadzie koniecznoscia. Na poczatku mozna
    w nim spac
    a nade wszystko jezdzic za praca co nie jest takie latwe
    4/nie pracuj za jedzenie i spanie!!! troche godnosci!! W Begii za prace
    wewnatrz budynku
    (malowanie, rozbiorki itp.) oraz w ogrodzie przydomowym placa na czarno
    zaczyna sie od 5 euro. Tzw. brygadzista moze wyciagnac 15 euro/godzine

    powodzenia !!!

    t.

  • 9. Data: 2003-04-23 18:45:00
    Od: "Adam Klimczyk" <spamak@wp._NOSPAM_pl>

    Użytkownik "Jerzy Nowak" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b8168r$5iv$1@news.onet.pl...

    > 3/wyjazd jakims samochodem jest w zasadzie koniecznoscia. Na poczatku
    > mozna w nim spac a nade wszystko jezdzic za praca co nie jest takie
    > latwe

    Niestety nie mam takiej mozliwosci... Prawko mam ale samochodu raczej mi
    rodzice nie udostepnia :). Wiec pozostaje nam liczyc na dobrodusznosc
    kierowcow z pustym samochodem :|. A szukanie pracy? Hmm.. Bedzemy chodzili
    od gospodarstwa do gospodarstwa i pytali o zajecie :).

    > 4/nie pracuj za jedzenie i spanie!!! troche godnosci!!

    Cos mi sie wydaje ze mieszkanie u kogos to dla nas jedyne wyjscie.
    Jedzonko mozemy sobie sami kupowac ale z tym spaniem.. Moze gdy sie
    dorobimy to wyprowadzimy sie do czegos godniejszego :).

    > W Begii za prace wewnatrz budynku
    > (malowanie, rozbiorki itp.) oraz w ogrodzie przydomowym placa na czarno
    > zaczyna sie od 5 euro. Tzw. brygadzista moze wyciagnac 15 euro/godzine

    I to nas tam ciagnie :).

    Wlasnie - jak to jest z ta praca na czarno - sa tam jakies kontrole,
    naloty na gospodarstwa, przepytywanie "nietubylcow"?
    Nie znacie moze linka do jakiegos e-slownika polsko-holenderskiego,
    polsko-belgijskiego? Bo zdecydowalem - na stopa i na zachod!
    Jezeli cos z tego wyjdzie to we wrzesniu spodziewajcie sie, drodzy
    grupowicze, relacji :). Moze bloga zaloze...
    /me bujajacy w oblokach

    ---