PracaGrupypl.praca.dyskusje › [W-wa Ursynów] Infocentrum zaprasza osoby poszukujące pracy

  • 1. Data: 2002-11-20 19:44:09
    Temat: [W-wa Ursynów] Infocentrum zaprasza osoby poszukujące pracy
    Od: i...@o...pl

    Forum Aktywności Społecznej zaprasza mieszkańców Ursynowa do "Infocentrum-
    Ośrodka Aktywizacji Zawodowej", czyli pozarządowej placówki pomocy osobom
    bezrobotnym i poszukującym pracy. Oferujemy pośrednictwo pracy, pomoc przy
    pisaniu życiorysu i listu motywacyjnego, poradnictwo w zakresie przepisów
    dotyczących osób bezrobotnych, zakładania działalności gospodarczej,
    uzyskiwania pomocy socjalnej, itp.

    "Infocentrum" mieści się na tyłach Natolińskiego Ośrodka Kultury przy ul. Na
    Uboczu 3 i jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 15.00 – 19.00.
    Kontakt: tel. 649-61-39 (godz. 15-17), e-mail: i...@o...pl

    Wszystkie usługi "Infocentrum" dla osób poszukujących pracy są bezpłatne. Punkt
    posiada zgodę Ministra Pracy i Polityki Społecznej do prowadzenia pośrednictwa
    pracy na terenie całego kraju.

    Również serdecznie zapraszamy pracodawców poszukujących pracowników – nasza
    pomoc w rekrutacji jest bezpłatna.

    Bartosz Dominiak
    Członek Zarządu
    Forum Aktywności Społecznej
    i...@o...pl

  • 2. Data: 2002-11-20 23:59:45
    Od: "Dante" <i...@g...pl>

    Użytkownik <i...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@n...onet.pl...
    > Forum Aktywności Społecznej zaprasza mieszkańców Ursynowa do "Infocentrum-
    > Ośrodka Aktywizacji Zawodowej", czyli pozarządowej placówki pomocy osobom
    > bezrobotnym i poszukującym pracy.

    poniewaz jest to grupa dyskusyjna to chcial bym wyrazic zdanie co mysle o
    takich osrodkach : poprostu mnie SMIESZA
    no bo co niby ma dac posrednictwo pracy , ktorej nie ma
    jak to mowia z pustego i Salomon nie naleje
    a panstwo zamiast sprzyjac rozwojowi nowych galezi gospodarki likwiduje co
    tylko da sie jescze zlikwidowac

    Oferujemy pośrednictwo pracy, pomoc przy
    > pisaniu życiorysu i listu motywacyjnego,

    mysle ze to nie problem napisac cv i list motywacyjny i kazdy kto nadaje sie
    nawet do najprostszej pracy bez problem sobie z tym poradzi
    a w szczegolnosci Ci , ktorzy czytaja ta grupe , no bo w koncu do nich
    kierowana jest ta oferta
    wystarczy wpisac w przegladarke te dwa "magiczne" slowa i otrzymujemy mase
    stron z szablonami i wszelkimi poradami jak napisac zeby bylo dobrze
    zreszta mnostwo osob poszukujacych pracy to ludzie wyksztalceni i nie z
    takimi rzeczami umieja sobie poradzic , co nie znaczy ze maja szanse na
    jakakolwiek prace

    poradnictwo w zakresie przepisów
    > dotyczących osób bezrobotnych,

    a jakie to przepisy?
    i tak nikomu sie nic nie nalezy

    > zakładania działalności gospodarczej,

    najwiekszemu wrogowi nie radzil bym otwierac w tym kraju wlasnej
    dzialalnosci od zera

    > uzyskiwania pomocy socjalnej, itp.

    pomocy socjalnej?
    chyba nie w polsce:)

    Punkt
    > posiada zgodę Ministra Pracy i Polityki Społecznej

    troche zbyt szumna nazwa jak na tego komunistycznego kmiotka

    Dante

  • 3. Data: 2002-11-21 00:17:34
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Dante" <i...@g...pl> wrote in news:arh7lp$rid$1@news.tpi.pl:

    /ciach.../

    > poniewaz jest to grupa dyskusyjna to chcial bym wyrazic zdanie co
    > mysle o takich osrodkach : poprostu mnie SMIESZA
    > no bo co niby ma dac posrednictwo pracy , ktorej nie ma
    > jak to mowia z pustego i Salomon nie naleje

    Tak, lepiej sie polozyc i czekac na koniec swiata ;-) Madrzy skorzystaja, a reszta
    bedzie
    sie "smiala" ...az bedzie za pozno.

    > a panstwo zamiast sprzyjac rozwojowi nowych galezi gospodarki
    > likwiduje co tylko da sie jescze zlikwidowac

    Lopatologicznie : masz ogrodek 2x2 metry i chcesz cos w nim posadzic. Na srodku
    rosnie
    sprochniala sliwa, zabierajaca wode i swiatlo. Co z nia robisz ?

    Ja wiem, ze to boli ...z 30-50 tys. gornikow bez pracy moze 1/5 znajdzie zatrudnienie

    ....panstwo jednak nie moze utrzymywac czegos co jest niedochodowe, to chyba w
    miare jasne ?

    Poza tym wydaje mi sie, ze lepiej zaczac od samego siebie, a nie wznosic lamenty do
    Nieba, ze Panstwo to, Panstwo tamto...

> [...]
    > dobrze zreszta mnostwo osob poszukujacych pracy to ludzie wyksztalceni
    > i nie z takimi rzeczami umieja sobie poradzic , co nie znaczy ze maja

    No prosze a teraz ja sie smieje ...a konkretnie z "kazdy kto nadaje sie nawet do
    najprostszej pracy bez problem sobie z tym poradzi" oraz "otrzymujemy mase stron z
    szablonami i wszelkimi poradami jak napisac zeby bylo dobrze"...

    /ciach.../

    > a jakie to przepisy?
    > i tak nikomu sie nic nie nalezy

    Czy z Twoich slow bije nostalgia do czasow "czy sie stoi czy sie lezy..." ?

    /ciach.../

    > najwiekszemu wrogowi nie radzil bym otwierac w tym kraju wlasnej
    > dzialalnosci od zera

    Tutaj po czesci sie zgodze...

    /ciach.../

    > troche zbyt szumna nazwa jak na tego komunistycznego kmiotka

    Wiesz co ? Moze Ty jednak wysylaj te swoje szablony........

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-11-21 00:56:14
    Od: "Dante" <i...@g...pl>

    Użytkownik Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...85.112.4
    2...
    > Tak, lepiej sie polozyc i czekac na koniec swiata ;-) Madrzy skorzystaja,
    a reszta bedzie
    > sie "smiala" ...az bedzie za pozno.

    nie napisalem zeby lezec i nic nie robic
    (proponuje uwazniej czytac nastepnym razem moja wypowiedz)
    natomiast lepiej zlikwidowac przyczyny bezrobocia niz probowac w nieudolny
    sposob leczyc jego skutki

    > Lopatologicznie : masz ogrodek 2x2 metry i chcesz cos w nim posadzic. Na
    srodku rosnie
    > sprochniala sliwa, zabierajaca wode i swiatlo. Co z nia robisz ?

    lopatologicznie to mozna rzeczywiscie , ale w ogrodku
    pomyslales co sie stanie jak ktos kiedys stwierdzi ze w panstwie jest za
    duzo obywateli i stad to bezrobocie...
    az sie boje myslec do czego mogloby doprowadzic to Twoje "lopatologiczne"
    myslenie

> [...]
    zatrudnienie
    > ....panstwo jednak nie moze utrzymywac czegos co jest niedochodowe, to

    masz racje ,ale nieuwazasz tez , ze w momencie gdy wszystko nagle przestaje
    sie oplacac to wina stoi po stronie rzadu
    w panstwach niezapoznionych polityka rzadu zmierza w strone rozwoju
    gospodarki poprzez rozmaite dzialania
    w polsce , mam czesto wrazenie , ze jest odwrotnie

    > Poza tym wydaje mi sie, ze lepiej zaczac od samego siebie, a nie wznosic
    lamenty do
    > Nieba, ze Panstwo to, Panstwo tamto...

    zaczac od siebie ,co przez to rozumiesz?????
    bo dla mnie to jescze jeden bezsensowny slogan

> [...]
    stron z
    > szablonami i wszelkimi poradami jak napisac zeby bylo dobrze"...

    nie wiem co jest w tym smiesznego , takze prosze zebys sprecyzowal

    > Czy z Twoich slow bije nostalgia do czasow "czy sie stoi czy sie lezy..."
    ?

    nie wrecz odwrotnie
    natomiast dobre rzadzenie panstwem nie polega tylko i wylacznie na rachunku
    ekonomicznym (co i tak nie jest mocna strona ekipy rzadzacej) a na
    poszanowaniu obywateli
    zreszta poczytaj sobie konstytucje i wtedy sam zobaczysz ze wiekszosc rzeczy
    tam zapisana nie jest przestrzegana
    jak to w koncu jest : panstwo jest dla obywateli czy obywatele dla
    panstwa???
    sledzac to co sie dzieje mam glebokie przekonanie ze obowiazuje to drugie

    > Wiesz co ? Moze Ty jednak wysylaj te swoje szablony........

    na szczescie nie musze , co nie znaczy ze nie mam doswiadczenia w tej
    dziedzinie

    Dante

  • 5. Data: 2002-11-21 08:41:58
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Dante" <i...@g...pl> wrote in news:arhavm$frt$1@news.tpi.pl:

    /ciach.../

    > nie napisalem zeby lezec i nic nie robic
    > (proponuje uwazniej czytac nastepnym razem moja wypowiedz)

    Nie, ale jesli ktos przybralby posobna postawe, to raczej nie pomoglaby mu ona w
    znalezieniu pracy. Przecietny obywatel ma maly wplyw na rzad, a duzy - na samego
    siebie.

    > natomiast lepiej zlikwidowac przyczyny bezrobocia niz probowac w
    > nieudolny sposob leczyc jego skutki

    Przyczyny bezrobocia nie zostana zlikwidowane od razu, a niektore z dzialan obecnego
    czy
    przyszlego rzadu dlugofalowo sie do tego przyczynia (mam nadzieje). Nie mozna
    oczekiwac, ze stanie sie to z dnia na dzien. Nie bede dalej kontynuowal tej mysli, bo
    w tej
    kwestii mozemy nie dojsc do porozumienia....

    Nawiaze jednak do drugiej czesci Twojej wypowiedzi : "niz probowac w nieudolny sposob

    leczyc jego skutki". Uwazam, ze takie centra sa bardzo potrzebne - czy pracy jest
    malo czy
    duzo, wiekszosc ludzi nie umie jej szukac. Jesli dany bezrobotny zda sobie z tego
    sprawe i
    zrozumie, ze moze zrobic cos jeszcze niz pojechac pare razy w m-cy do UP i
    przekartkowac
    GW - to jest to dobry znak. Czesc bezrobotnych - ci, ktorzy dostrzegaja potrzebe
    zrobienia
    czegos jeszcze i potrzebuja fachowego wsparcia - skorzysta wczesniej czy pozniej z
    uslug
    takiego centrum. Wsrod bezrobotnych sa rowniez specjalisci, absolwenci, ludzie
    myslacy o
    przekwalifikowaniu sie - oni potrzebuja pomocnej dloni i porady, nie jalmuzny w
    postaci
    dowolnej pracy, a nie zawsze stac ich na "komercyjnego" doradce.

> [...]
    > za duzo obywateli i stad to bezrobocie...
    > az sie boje myslec do czego mogloby doprowadzic to Twoje

    Kazde przegiecie jest szkodliwe :-) Na tym wyrosly partie polityczne o
    nacjonalistycznych
    zapedach, na tym wyosl stalinizm....

    /ciach.../

> [...]
    > gospodarki poprzez rozmaite dzialania
    > w polsce , mam czesto wrazenie , ze jest odwrotnie

    No tu masz duzo racji... daleki jestem jednak do obwiniania rzadu za wszystko, po
    prostu
    reprezentuje nieco inna postawe.

    /ciach..../

    > zaczac od siebie ,co przez to rozumiesz?????
    > bo dla mnie to jescze jeden bezsensowny slogan

    Zaczelo sie od tematu poszukiwania pracy, prawda ? Zaczac od siebie czyli zobaczyc co

    mozna zmienic w sobie i w sposobie szukania pracy, a w tym ma przeciez pomagac owe
    centrum. Jak napisalem wyzej - wiekszosc ludzi nie umie szukac pracy. Prace znajdzie
    wczesniej czy pozniej kazdy ...wczesniej ten, ktory uswiadomi sobie, ze moze zrobic
    cos
    jeszcze niz tylko rozkladac rece po cotygodniowej lekturze GW. Pozniej ten, ktory nie
    robi
    nic i reprezentuje postawe roszczeniowa.

    > nie wiem co jest w tym smiesznego , takze prosze zebys sprecyzowal

    (O pisaniu CV i szablonach). Tekst jakoby kazdy umial pisac CV i LM jest daleki od
    prawdy.
    Gdy patrze na swoje stare CV (napisane wedlug watpliwej jakosci szablonu na jakiejs
    stronie) - smiac mi sie chce. A gdy spojrze na nie "oczami pracodawcy" - tragedia !
    A jeszcze niedawno wydawalo mi sie takie piekne. Zadne CV nie bedzie napisane dobrze,

    jesli nie zostanie poprzedzone analiza umiejetnosci, osiagniec, predyspozycji itd.
    Nie
    wystarczy potraktowanie sprawy "po lebkach" i wpisanie danych do szablonu.
    Podejrzewam,
    ze Inforcentrum stara sie to wlasnie uswiadomic swoim klientom.

    > ?

    Tutaj pozwolilem sobi na zart, gdyz ciezko bylo wyczuc Twoja postawe :-)

> [...]
    > panstwa???
    > sledzac to co sie dzieje mam glebokie przekonanie ze obowiazuje to

    Masz duzo racji, z checia bym odpisal, ale nie mam niestety czasu na dlugie odrobine
    off-topicowe dyskusje :-( Ani panstwo nie jest dla obywateli ani na odwrot ...panstwo
    to my.

    (o wysylaniu szablonow)
    > na szczescie nie musze , co nie znaczy ze nie mam doswiadczenia w tej
    > dziedzinie

    :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek