PracaGrupypl.praca.dyskusje › W budżetówce nie jest tak źle...

  • 1. Data: 2008-07-18 14:52:35
    Temat: W budżetówce nie jest tak źle...
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    poproszę o komentarze szczególnie tych, którzy pracują w budżetówce,
    prawda to ?
    Zapraszam do dyskusji referendarzy i podreferendarzy urzędów centralnych

    =================

    http://www.rp.pl/artykul/163761.html

    Na państwowym nie tak źle
    Izabela Kacprzak, Karol Manys 17-07-2008, ostatnia aktualizacja 17-07-2008
    13:29

    Dodatkowy urlop, pieniądze na remont czy trzynaste pensje - przywilejów
    wciąż nie brakuje

    Zatrudnieni w budżetówce często narzekają na niskie płace, ale wbrew
    pozorom różne dodatki sprawiają, że ich miejsca pracy są jednak atrakcyjne.

    - W sektorze prywatnym trzeba walczyć o życie, co wyzwala wzrost
    wydajności. Zupełnie inaczej jest w budżetówce. Tam może pensje nie są
    wysokie, ale nie są też tak niskie, jak się je przedstawia - ocenia Jeremi
    Mordasewicz z Polskiej Konfederacji Pracowników Prywatnych Lewiatan. Z
    badań Lewiatana wynika, że sfera budżetowa otrzymuje o ok. 10 proc. wyższe
    wynagrodzenie niż pracownicy sektora prywatnego. Średnia pensja w
    budżetówce to ok. 3,2 tys. zł.

    W dodatku pracownicy ci mogą korzystać z wielu udogodnień. Mundurowi, poza
    pensją zasadniczą, dostają w wynagrodzeniu szereg dodatków: za stopień
    służbowy, za wysługę lat...

    110 mld zł - tyle szacunkowo wydajemy rocznie na wynagrodzenia w sektorze
    budżetowym

    Już po dwóch latach policjantom, strażakom i innym służbom podległym MSWiA
    dolicza się 2 proc. dodatku. Każdego roku mogą też liczyć na zapomogę w
    wysokości 31,5 proc. pensji. Do tego dochodzi jeszcze cała gama innych
    dodatków: za opiekowanie się psem służbowym czy nurkowanie. Nawet za
    latanie jest specjalny dodatek (zawieszonym ze względu na zdrowie też się
    należy). Państwo finansuje im również remonty mieszkań. Jeśli zaś
    funkcjonariusz z racji wykonywanej pracy na ponad miesiąc znajdzie się w
    szpitalu, jego rodzinie też należy się pomoc. Na specjalne dofinansowanie
    może również liczyć członek rodziny mundurowego, który jest finalistą
    ogólnopolskiej olimpiady.

    Zgodnie z szacunkami na wynagrodzenia sektora publicznego w Polsce rocznie
    wydawanych jest ok. 110 mld zł. To poziom porównywalny do średniej UE. U
    nas jest to 22,5 proc. wydatków publicznych, w UE - 22,8 proc.

    Na brak przywilejów nie mogą narzekać nauczyciele. - Wcześniejsza
    emerytura, rok płatnego urlopu na podratowanie zdrowia, wakacje i 30- a
    nie 40-godzinny tydzień pracy to przywileje, jakich nie ma nikt inny.
    Gdyby je przeliczyć na złotówki, ich pensje byłyby o 50 - 60 proc. wyższe
    - ocenia Mordasewicz.

    A do tego dochodzą inne bonusy. Nauczyciel kontraktowy może np. dostać
    jednorazowy zasiłek na zagospodarowanie w wysokości dwóch pensji.Nawet
    urzędnicy mogą liczyć na dodatki. Według danych Urzędu Marszałkowskiego
    Województwa Śląskiego na dofinansowanie ich wypoczynku każdego roku idzie
    prawie połowa pieniędzy z funduszu świadczeń socjalnych. Urzędnicy mogą
    też liczyć na dofinansowanie działalności kulturalnej, oświatowej,
    sportowej i rekreacyjnej. Raz na trzy lata mogą wziąć nisko oprocentowaną
    pożyczkę mieszkaniową (2 proc. w skali roku). Co roku dostają ręcznik, a
    raz na kwartał - mydło. W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim
    pracownicy mają dofinansowanie obiadów (do 60 proc. ceny).

    Zaskakujących przywilejów nie są też pozbawieni posłowie. Do ich darmowych
    przelotów i przejazdów pociągami wszyscy się już przyzwyczaili. Mało kto
    jednak wie, że posłowie za darmo mogą też jeździć komunikacją miejską. Z
    tego powodu Kancelaria Sejmu wyposażyła ich w karty magnetyczne do metra.

    Za komornika i wczasy pod gruszą

    - Wszystkie służby mundurowe (nawet specjalne, takie jak CBA i ABW)
    dostają dodatek "za komornika". Jeśli funkcjonariusz asystuje w
    czynnościach egzekucyjnych, dostaje za to 1,5 proc. przeciętnego
    wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, czyli ok. 50 zł.

    - Dzięki nowym rozporządzeniom MSWiA policjant będzie mógł się starać o
    dopłatę do tzw. wczasów pod gruszą za dodatkowy urlop. Dodatek wynosi ok.
    300 zł na każdą osobę w rodzinie funkcjonariusza.

    - Nauczycielowi pracującemu na wsi lub w miasteczku (do 5 tys.
    mieszkańców) przysługuje dodatek wiejski w wysokości 10 proc. podstawy
    pensji (jeśli szkoła ma mało nauczycieli, dodatek jest jeszcze wyższy). W
    przypadku nauczyciela dyplomowanego z pensją podstawową 2195 zł dodatek
    wiejski wyniesie ponad 200 zł.

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 2. Data: 2008-07-18 15:32:17
    Temat: Re: W budżetówce nie jest tak źle...
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 16:52:35 +0200, Tomek Renik napisał(a):

    > poproszę o komentarze szczególnie tych, którzy pracują w budżetówce,
    > prawda to ?

    Prawda dziennikarska.

    > Już po dwóch latach policjantom, strażakom i innym służbom podległym MSWiA
    > dolicza się 2 proc. dodatku.

    Uhm. Niech napiszą jeszcze do jakiej kwoty.

> [...]
    > dodatków: za opiekowanie się psem służbowym czy nurkowanie. Nawet za
    > latanie jest specjalny dodatek (zawieszonym ze względu na zdrowie też się

    Ciekawe jaka część promila budżetówki to nurkowie lub piloci.

    > Państwo finansuje im również remonty mieszkań.

    Ja słyszałem tylko o formie finansowania w postaci zwrotnej,
    niskooprocentowanej pożyczki. Ale może gdzieś mają inne zasady.

    > Na specjalne dofinansowanie
    > może również liczyć członek rodziny mundurowego, który jest finalistą
    > ogólnopolskiej olimpiady.

    Dramat. Dziwne, że nie napisali o nagrodach za testy sprawnościowe w
    wojsku.

> [...]
    > nie 40-godzinny tydzień pracy to przywileje, jakich nie ma nikt inny.
    > Gdyby je przeliczyć na złotówki, ich pensje byłyby o 50 - 60 proc. wyższe

    A to już było wielokrotnie wałkowane, więc pomińmy.

    > A do tego dochodzą inne bonusy. Nauczyciel kontraktowy może np. dostać
    > jednorazowy zasiłek na zagospodarowanie w wysokości dwóch pensji.

    I to aż raz w życiu i tylko pod pewnymi warunkami.

    > Urzędnicy mogą
    > też liczyć na dofinansowanie działalności kulturalnej, oświatowej,
    > sportowej i rekreacyjnej.

    Z reguły w postaci np. zniżki na bilety. Ile w tym jest dofinansowania a
    zniżki za skalę zamówienia, trudno ocenić.

    > Raz na trzy lata mogą wziąć nisko oprocentowaną
    > pożyczkę mieszkaniową (2 proc. w skali roku).

    Do wysokości ok. 8-10k zł ZTCW.

    > Co roku dostają ręcznik, a raz na kwartał - mydło.

    Gdzie jeszcze jest taki PRL? W tym MWŚ? Ciekawostka.

    > W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim
    > pracownicy mają dofinansowanie obiadów (do 60 proc. ceny).

    Autor mógłby dorzucić jeszcze kilka jednostkowych przypadków, na pewno
    byłoby bardziej dramatycznie. Dziwne też, że nie rozpisał się na temat
    trzynastek.

    Z kolei w prywatnych firmach standardem stają się pakiety medyczne,
    imprezy integracyjne, itp. Tego w budżetówce nie uświadczysz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2008-07-18 16:49:54
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

> [...]
    > wysokie, ale nie są też tak niskie, jak się je przedstawia - ocenia Jeremi
    > Mordasewicz z Polskiej Konfederacji Pracowników Prywatnych Lewiatan.

    Zastanawiające, co będzie chciała uzyskać dla siebie KPP Lewiatan, skoro się
    z taką troską przygląda płacom w budżetówce...

    e.

  • 4. Data: 2008-07-18 18:27:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Tomek Renik <s...@p...pl> pisze:

> [...]
    > Prywatnych Lewiatan. Z badań Lewiatana wynika, że sfera budżetowa
    > otrzymuje o ok. 10 proc. wyższe wynagrodzenie niż pracownicy sektora
    [cut]
    Dalsza lektura nie ma sensu.
    Z uwagi na źródło i dane.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-07-19 06:02:34
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    entroper pisze:
> [...]
    >
    > Zastanawiające, co będzie chciała uzyskać dla siebie KPP Lewiatan, skoro się
    > z taką troską przygląda płacom w budżetówce...

    Może chca podwyższyć minimum placowe ;)

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    Integracje Action,Pronox,Subiekt,NTT,osCommerce
    Chcesz mieć swoją integracje ? Proszę o kontakt.

  • 6. Data: 2008-07-20 08:54:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008 20:27:16 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Dalsza lektura nie ma sensu.
    >Z uwagi na źródło i dane.

    Znaczy, jesli fakty przeczą lewackim teoriom, to należy fakty pominąć.
    Rozkoszne.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-07-20 12:50:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:a9v584lfasab0fmgbi4ofl5ivhqifqks3a@4ax.com Adam
    Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> pisze:

    > Znaczy, jesli fakty przeczą lewackim teoriom, to należy fakty pominąć.
    Znaczy, że nie ma co czytać prawackich bzdetów.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-07-20 19:06:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 20 Jul 2008 14:50:33 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Znaczy, że nie ma co czytać prawackich bzdetów.

    Dziękuję za potwierdzenie prawdziwości mojej hipotezy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 9. Data: 2008-07-20 19:10:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:853784lr065qgscbomuckvtt9cs5a1nbrt@4ax.com Adam

    > Dziękuję za potwierdzenie prawdziwości mojej hipotezy.
    A proszę uprzejmie.
    Potwierdzić ci jeszcze coś?

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-07-21 18:49:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 20 Jul 2008 21:10:52 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >A proszę uprzejmie.
    >Potwierdzić ci jeszcze coś?

    Dziękuję, braku argumentów nie musisz, wystarczająco wiele razy to
    potwierdzałeś.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356