PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wypoczynkowy a wynagrodzenie

  • 1. Data: 2004-10-26 20:49:02
    Temat: Urlop wypoczynkowy a wynagrodzenie
    Od: "Toni" <j...@p...onet.pl>

    Na wynagrodzenie comiesięczne w firmie składa się podstawa (stosunkowo
    niska)
    oraz premia , która to ma istotny wpływ na wysokość zarobków.
    Ilośc osób zatrudnionych w firmie - poniżej 20.
    Comiesięcznie pracodawca odprowadza składki ZUS od całości wynagrodzenia
    (zgodnie z prawem).
    Jednak pracodawca twierdzi, że za czas urlopu przysługuje pracownikom płaca
    liczona od podstawy wynagrodzenia.
    Oświadcza jednocześnie, że za czas urlopu równego lub powyżej 2 tygodni
    kalędarzowych
    wypłacać będzie dodatek urlopowy (dawniej tzw."wczasy pod gruszą:) choc
    wg.prawa nie musi tego robić.
    Czy faktycznie pracodawca może obliczać wypłatę za urlop licząc od podstawy
    wynagrodzenia
    i nie uwzględniać comiesięcznych premii w obliczeniach tejże wypłaty.

  • 2. Data: 2004-10-27 05:58:00
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy a wynagrodzenie
    Od: Tomasz <zawisl@tenbit..pl>

    Dnia 2004-10-26 22:49, Użytkownik Toni napisał:
> [...]
    > wynagrodzenia
    > i nie uwzględniać comiesięcznych premii w obliczeniach tejże wypłaty.

    No niestety tak, w czasie kiedy pracownik przebywa na urlopie nie ma
    możliwości "zasłużenia" sobie na premię, więc dlaczego miałby ją dostać??

    Tomasz

  • 3. Data: 2004-10-27 14:13:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Oct 2004 22:49:02 +0200, "Toni"
    <j...@p...onet.pl> zakodował:

    >nie uwzględniać comiesięcznych premii w obliczeniach tejże wypłaty.

    Nie.

    Rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop:

    § 7. Składniki wynagrodzenia określone w stawce miesięcznej w stałej
    wysokości uwzględnia się w wynagrodzeniu urlopowym w wysokości
    należnej pracownikowi w miesiącu wykorzystywania urlopu.

    § 8. 1. Składniki wynagrodzenia przysługujące za okresy nie dłuższe
    niż jeden miesiąc, z wyjątkiem określonych w § 7, uwzględnia się przy
    ustalaniu wynagrodzenia urlopowego w łącznej wysokości wypłaconej
    pracownikowi w okresie 3 miesięcy kalendarzowych poprzedzających
    miesiąc rozpoczęcia urlopu.

    2. W przypadkach znacznego wahania wysokości składników wynagrodzenia,
    o których mowa w ust. 1, składniki te mogą być uwzględnione przy
    ustalaniu wynagrodzenia urlopowego w łącznej wysokości wypłaconej
    pracownikowi w okresie nie przekraczającym 12 miesięcy kalendarzowych
    poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-10-27 16:20:36
    Od: "andy" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Toni" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawy
    > wynagrodzenia
    > i nie uwzględniać comiesięcznych premii w obliczeniach tejże wypłaty.

    Myślę, że zależy to od rodzaju premii. Czym innym jest premia regulaminowa,
    czym innym uznaniowa a czym innym z zysku a jeszcze czym innym prowizja.

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 5. Data: 2004-10-27 21:01:31
    Od: "Artur" <o...@w...pl>

    Według mnie NIE .Pracuję w firmie gdzie wypłacane są premie uznaniowe i
    procentowe i zawsze są wliczane do podstawy wynagrodzenia urlopowego. Są
    wyliczane wg średniej z ostatnich 3 miesięcy ( zgodnie z rozporządzeniem w
    sprawie szczególnych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i
    wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego za
    urlop) i nie ma tu nic do rzeczy wypłacane świadczenie urlopowe. Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-10-27 21:17:54
    Od: gromax <g...@U...interia.pl>

    konkretnych przepisów nie przytoczę, ale moim zdaniem najbardziej się
    opłaca iść na urlop w miesiącu po dużej premii

  • 7. Data: 2004-10-29 18:10:30
    Od: "Toni" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@U...interia.pl> napisał w wiadomości
    l...
    > konkretnych przepisów nie przytoczę, ale moim zdaniem najbardziej się
    > opłaca iść na urlop w miesiącu po dużej premii

    Byłoby to oczywiście jak najbardziej zrozumiałe pod jednym warunkiem -
    jeśli pracodawca uwzgledniałby comiesięczne premie w obliczeniach
    należności za urlop.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi .

  • 8. Data: 2004-11-07 11:52:41
    Od: "Sulami" <s...@p...fm>

    > konkretnych przepisów nie przytoczę, ale moim zdaniem najbardziej się
    > opłaca iść na urlop w miesiącu po dużej premii

    Nie do końca. Wg zasad naliczania wynagrodzenia urlopowego- jeśli są duże
    wahania w wysokości wynagrodzenia (jego części zmiennej), wówczas zamiast
    brania pod uwagę 3 ostatnich miesięcy, bierze się pod uwagę wysokość
    wynagrodzenia za okres ostatnich 12 miesięcy. Jak się to przeliczy, zysk
    jest w sumie niewielki, ale kombinować warto.

    Pzdr.
    Sulami