PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wychowawczy

  • 1. Data: 2007-01-19 07:31:17
    Temat: Urlop wychowawczy
    Od: "Vicary" <p...@w...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów..

    mam następujace pytanie :

    Pracodawca na podstawie wniosku pracownika udziela zgody na urlop
    wychowawczy.
    Wzór wniosku składanego przez pracownika o udzielenie urlopu
    znalazłem, natomiast nie wiem jak to wygląda od strony pracodawcy
    Jak wyglada taki dokument ?
    Czy jest to jakiś specjalny formularz z powołaniem sie na stosowne
    przepisy, czy tez wystarczy adnotacja na wniosku pracownika?

    Co dalej należy zrobić z takim dokumentem?

    Prosz eo informacje oraz ewentualne linki do wzorów tego typu
    dokumentów...

    Vicary

  • 2. Data: 2007-01-19 10:07:45
    Temat: Re: Urlop wychowawczy
    Od: " slawek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 3. Data: 2007-01-19 10:17:09
    Od: " slawek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pomyłka mała przy pisaniu, stą druga odpowiedź.
    Prawem pracownika jest urlop wychowawczy więc tak naprawdę pracodawca nie moze
    nie udzielić zgody. Nie ma formularza, wystarczy złożyć wniosek w którym jest
    napisane,że chcemy przejść na urlop wychowawczy od.. do.... Warto wziąć
    poswiadczenie odbioru od pracodawcy na kopii. Zgodnie z prawem pracy taki
    wniosek należy złożyć nie póżniej niż 2 tygodnie przed datą przejścia na urlop.
    Przydatne: jeżeli masz legitymacje ubezpieczeniową to aby nie ganiać co 2
    miesiace do pracodawcy po pieczątkę warto wziąć zaświadczenie od pracodawcy o
    przebywaniu na urlopie wychowawczym. Tak zrobiliśmy w przypadku mojej żony.