PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenia a fundusz emerytalny

  • 1. Data: 2003-10-24 19:50:35
    Temat: Umowa zlecenia a fundusz emerytalny
    Od: P@weł B. <p...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    W zeszłym roku (2002) ukończyłem studia i do września 2003 miałem trzy
    umowy-zlecenia (wszysykie w 2002 roku) oraz kilka umów o dzieło (każda z
    wyżej wymienionych umów trwała nie dłużej niż dwa tygodnie). Wyczytałem
    gdzieś, że także w przypadku umów cywilno-prawnych ciąży na mnie obowiązek
    wybrania funduszu emerytalnego. Czy to prawda? Jeżeli nie dopełniłem tego
    obowiązku - czy zostałem losowo przydzielony do jakiegoś funduszu (do tej
    pory nie otzrymałem takiego zawiadomienia drogą pocztową..). Od końca
    września pracuję w jednej firmie na umowę-zlecenie (pod względem cech
    bardziej przypamina to jednak umowę o pracę ale nie to jest tu w tym
    momencie istotne) do końca roku (z wynagrodzeniem wypłacanym co miesiąc).
    Czy ciąży na mnie obowiązek wybrania funduszu.

    Pomóżcie proszę - bo jestem trochę zdezorientowany, a prawo nigdy nie było
    moją mocną stroną...
    Będę wdzięczny za jakiś pożyteczny link, proszę tylko nie odsyłajcie mnie na
    bocznicę, bo w Googlu nic ciekawego nie znalazłem....:-)))

    Paweł B. --> p...@o...pl
    Odpowiadając wytnij NOS-a z adresu

  • 2. Data: 2003-10-24 20:37:51
    Temat: Re: Umowa zlecenia a fundusz emerytalny
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | gdzieś, że także w przypadku umów cywilno-prawnych ciąży na mnie obowiązek
    | wybrania funduszu emerytalnego. Czy to prawda?

    Tak, powinieneś wybrać. ZUS mógł jeszcze nie losować - możesz się
    przejść/napisać do ZUS z prośbą o taką informację. Podejrzewam, że gdyby
    wylosowali, fundusz by się odezwał.

    Andrzej K.