PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę z umowami o dzieło na kogoś innego › Umowa o pracę z umowami o dzieło na kogoś innego
    From: "Miluhal" <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Umowa o pracę z umowami o dzieło na kogoś innego
    Date: 9 Nov 2005 23:52:57 +0100

    Witam!

    Miesiąc temu miałem podpisać umowę o pracę. Mowa była o stałej podstawie i
    premii uznaniowej. Niestety, księgowy firmy odszedł i ponad miesiąc czasu zajęło
    firmie znalezienie następnego. Ostatnio uslyszalem, że będę miał umowę o pracę z
    pensją niemal minimalną, a ponieważ pracodawcy nie opłaca się podpisywać ze mną
    umów o dzieło (i tak tyle samo pałci, co gdyby te pieniądze wpisał do umowy), to
    będzie je wystawiał na innego pracownika, który jeszcze studiuje, a mnie
    przelewał pieniądze.

    Niezbyt mi się to spodobało. Pomyślałem trochę i stwierdziłem, że w takiej
    sytuacji będę miał nieudokumentowane dochody (czyli tak naprawdę będę pracował
    na czarno), więc gdyby urząd skarbowy się do mnie przyczepił, to mogę mieć
    poważne problemy. Czy mam rację?

    Druga kwestia to kredyt bankowy. Z tego, co wiem, bank potrzebuje zaświadczenia
    o zarobkach z np. 3 ostatnich miesięcy. Firma może mi chyba wpisać na takie
    zaświadczenie tylko pensję z umowy i chyba ewentualnie premie, więc w moim
    przypadku mam małe szanse, by dostać kredyt np. na mieszkanie. Czy dobrze myślę?

    Może ktoś widzi jakiś inne zagrożenia, a może dostrzega coś pozytywnego?

    Pozdrawiam serdecznie!

    Miluhal