PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę a zlecenie

  • 11. Data: 2003-12-03 07:57:15
    Temat: Re: Umowa o pracę a zlecenie
    Od: "Oberfeldkurat" <k...@u...wp.pl>

    > 2. obowiązkowi temu nie podlegają jedynie studenci DZIENNI do ukończenia
    26
    > roku życia.
    > 3. za studentów zaocznych w momencie gdy nie mają umowy o pracę a jedynie
    > zlecenie - pracodawca jest zobowiązany również płacić ubezpieczenia
    > społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

    Można prosić o podstawę prawną tej rewelacji?

    > Nie jestem pracownikiem ZUSu, ale właśnie ukończyłam kurs rachunkowości
    > średnich firm gdzie między innymi było naliczanie list płac dla
    pracowników.
    > Czyli wiadomości mam aktualne na dzień dzisiejszy.

    Albo kurs taki sobie, albo słuchacz nieuważny.

    Andrzej K.

  • 12. Data: 2003-12-03 10:31:31
    Od: Krzysztof Krasoń <k...@...pl>

    On 2003-12-03, Krzysztof Krasoń <k...@...pl> wrote:

    > Dziękuje za dokładny opis, ale ja jestem na studiach dziennych, tylko, że
    > doktoranckich a nie magisterskich. Jak jest w takim przypadku, i jakie
    > przepisy to regulują ?

    Ok,
    A więc dzwoniłem do Departamentu ubezpieczeń w Warszawie i jestem
    uczestnikiem a nie studentem,
    dlatego podlegam obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalnemu i
    zleceniodawca musi zapłacić składkę

    Mam nadzieje, że się to komuś przyda.

    PS. Na legitymacji pisze "uczestnik studiów doktoranckich", dziwna
    nazwa, w każdym razie są to normalne studia doktoranckie, dzienne, na
    AGH w Krakowie.

    Pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Krasoń

  • 13. Data: 2003-12-03 11:59:34
    Od: Krzysztof Krasoń <k...@...pl>

    On 2003-12-03, Krzysztof Krasoń <k...@...pl> wrote:
    > A więc dzwoniłem do Departamentu ubezpieczeń w Warszawie i jestem
    > uczestnikiem a nie studentem,
    > dlatego podlegam obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalnemu i
    > zleceniodawca musi zapłacić składkę

    Kolejna zmiana, zależy jak uczelnia to ustali, w moim przypadku jedmak
    kierownik sudiów uważa, że jestem studentem. Więc jest troche
    pogmatwane to wszystko. Bo jeśli jestem studentem, to przysługują mi
    ulgowe przejazdy PKP i MZK (zgodnie z ustawą jestem studentem i mamm <
    26 lat), bez względu na widzimisie zarówno PKP jak i MZK, zdaje się,
    nie mogą znosić przepisów ważniejszego aktu prawnego, ale nie jestem
    prawnikiem...

    Pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Krasoń

  • 14. Data: 2003-12-03 22:44:37
    Od: "PASQDA" <p...@e...ath.cx>

    Słuchacz był bardzo uważny, bo specjalnie się o to dopytał :P A podstawę
    prawną można zapewne znaleźć w Kodeksie Cywilnym, który reguluje Umowy
    Cywilno-prawne ( a taką jest zlecenie).
    Przykro mi, nie spytałam się o numer art. ale w chwili wolnej poszukam w
    kodeksie i napiszę.
    Informacji tych, czy "rewelacji" jak wolisz, udzieliła mi kobieta, która od
    12 lat prowadzi biuro rachunkowe i chyba nie muszę tu pisać czym takie biuro
    się zajmuje.
    Pozdrawiam
    PASQDA

  • 15. Data: 2003-12-04 16:34:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    PASQDA; <bqja44$5dl$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Nie jestem pracownikiem ZUSu, ale właśnie ukończyłam kurs rachunkowości
    > średnich firm gdzie między innymi było naliczanie list płac dla pracowników.
    > Czyli wiadomości mam aktualne na dzień dzisiejszy.

    A ja słyszałem o szkoleniu, gdzie współautor jednej z podstawowych ustaw
    podatkowych twierdził, że zaliczka na podatek odprowadzana od
    wynagrodzeń osób fizycznych, powinna być inaczej zaokrąglana niż jest -
    problem w tym, że jego zdania nikt nie chciał podzielić, nawet Izba
    Skarbowa w W-wie. ;) Szkolenia mają ten minus, że głupota jednego
    człowieka urasta często do rozmiarów prawa powszechnego.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 16. Data: 2003-12-04 22:04:40
    Od: "Oberfeldkurat" <k...@u...wp.pl>

    > Słuchacz był bardzo uważny, bo specjalnie się o to dopytał :P A podstawę
    > prawną można zapewne znaleźć w Kodeksie Cywilnym, który reguluje Umowy
    > Cywilno-prawne ( a taką jest zlecenie).

    Kc nie reguluje obowiązku ubezpieczenia z tyt. wykonywania umowy zlecenia.

    > Przykro mi, nie spytałam się o numer art. ale w chwili wolnej poszukam w
    > kodeksie i napiszę.

    Lepiej poszukaj w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych.

> [...]
    od
    > 12 lat prowadzi biuro rachunkowe i chyba nie muszę tu pisać czym takie

    Niech Bóg i partia mają w opiece klientów tego biura.

    PS.
    Odpowiada się pod postem.

    Andrzej K.

  • 17. Data: 2003-12-07 22:02:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003 11:19:08 +0100, "Kamil" <b...@g...pl> wrote:
    >ZUS odpada tylko do wiku lat 26 studiow maksymalnie magisterskich (to tak
    >jak z ulgami na pociagi).
    A gdzie jest mowa o tym ze max. magisterskich?

    On Wed, 3 Dec 2003 01:17:44 +0100, "PASQDA" <p...@e...ath.cx>
    wrote:
    >2. obowiązkowi temu nie podlegają jedynie studenci DZIENNI do ukończenia 26
    >roku życia.
    A gdzie jest mowa ze dzienni?

    http://www.zus.pl/ubezpie/ube002.htm
    "Nie podlegają obowiązkowi ubezpieczeń osoby wykonujące pracę na
    podstawie umowy zlecenia, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie
    usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy
    dotyczące zlecenia, będące uczniami gimnazjów, szkół
    ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub studentami, do
    ukończenia 26 lat. "

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl