PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę a zlecenie › Umowa o pracę a zlecenie
    From: Krzysztof Krasoń <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Umowa o pracę a zlecenie
    Date: Tue, 2 Dec 2003 08:57:30 +0000 (UTC)

    Witam,
    mam pytanie odnośnie różnicy między umową o pracę a zleceniem.
    Pare miesięcy temu był artykuł w gazecie wyborczej na ten temat, i
    ładnie było wszystko zestawione, niestey nie mam do niej dostępu, a z
    wyszukiwania na google, trudno ustalić i zebrać informacje.

    Ot chociażby znalazłem taki post w którym jest stwierdzenie:
    "Nie jest przestepstwem podpisywanie umowy zlecenia, jesli jest to
    faktycznie zlecenie. jest natomiast przestepstwem (to za duzo powiedziane
    chyba), jesli zamiast umowy o prace podpisujesie umowe zlecenie. Umowa
    o prace powinna byc podpisana jesli praca wykonywana nosi nastepujace cech -
    wykonywana w wyznaczonym miejscu i czasie, pod zwierzchnictwem i o okreslonym
    zakresie obowiazkow.
    Umowe zlecenie czesto sie podpisuje np ze studnetami, bo odpada ZUS.
    Wszyscy patrza na to przez palce, ale defakto powinny to byc umowy o prace."

    Czy tak jest naprawdę ? W kórym miejscu kodeksu pracy jest to
    zapisane?

    Pytam bo po odbyciu 3 miesięcznego stażu (umowa zlecenie) w firmie,
    dostałem ofertę pracy dalej, ale na zlecenie, spodziewałem się raczej
    umowy o pracę (a praca jest w firmie, "pod nadzorem").
    Jestem studentem stiudiów doktoranckich i nie wiem jak wygląda
    sytuacja z ZUSem, składkami zdrowotnymi.

    Ogólnie, jakie są wady umowy na zlecenie w sosunku do umowy o pracę ?
    I gdzie można o tym dokładnie poczytać, jeśli było to już wystarczająco
    dużo razy wałkowane na grupie ?

    Pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Krasoń