PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo z firma rodzica

  • 1. Data: 2003-11-27 11:46:28
    Temat: Umowa o dzielo z firma rodzica
    Od: "sq" <s...@T...pl>

    Witam
    mam dwa pytania:

    1) Moj tata ma firme - z ktora chcialbym podpisac umowe
    o dzielo. Czy sa jakies przeciwskazania prawne?

    2) Napisalem maly program i chcialbym go sprzedac
    przez firme taty. Ale nie chcialbym, by ta firma
    stala sie jego pelnym wlascicielem (nie chcialbym
    przekazywac jej autorskich praw majatkowych do tego
    programu) - tylko podpisac taka umowe o dzielo,
    by firma ta mogla soft ten sprzedac tylko jednemu kontrahentowi.
    W jaki sposob cos takiego mozna zrealizowac
    przez umowe o dzielo? Czy wogle da sie to tak
    zrealizowac?

    pozdrowienia
    sq

  • 2. Data: 2003-11-27 11:50:18
    Temat: Re: Umowa o dzielo z firma rodzica
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    sq <s...@T...pl> napisał(a):

    > 1) Moj tata ma firme - z ktora chcialbym podpisac umowe
    > o dzielo. Czy sa jakies przeciwskazania prawne?

    Na 99% nie, wielokrotnie tak robiłem ale na umowę-zlecenie, podejrzewam że nie
    ma różnic.
    Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi.

    pzdr
    konlin

  • 3. Data: 2003-11-27 14:45:37
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Odpowiedz na pytanie 2:
    Nie mozesz podpisac umowy o dzielo (bo niczego ten, co sprzedaje ani ty juz
    nie tworzycie), tylko umowe zlecenie. Co lepsze nie to ty jests zlceniodawca
    dla imy twojego ojca, wiec jestes "zatudniajacym" :)
    Zlecasz w takiej umowie sprzedANIE lub dystrybucje programu X przez podmiot
    Y za cene Z.

    Uwazaj z podpisaniem umowy o dzielo: wersja umowy o dzilo z rzeczeniem sie
    praw autorskich pozwala podbic koszty uzyskania przychodu do 50% czyli w
    praktyce mniejszy zaplacisz podatek (ale tracisz prawa do swojego tworu).
    Wersja bez zrzeczenia sie praw autorskich ma standardowe koszty pracy (chyba
    16%), czyli automatycznie wiecej oddajesz fiskusowi.