PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy

  • 61. Data: 2006-06-07 11:02:27
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    MK <a...@N...pl> napisał(a):

    > I tu się z Panią nie zgodzę. Proszę mi wytłumaczyć - w czym gorsza jest
    > darmowa skrzynka e-mail od tej płatnej? Dlaczego mam płacić za cos, co mogę
    > mieć "for free", i to z prawie identyczną funkcjonalnością?

    W tym, że w branży, gdzie często obcina się 30% należności za spóźnienie się
    z odesłaniem pliku o godzinę, należy mieć niezawodną skrzynkę mailową.

    Oczywiście, płatne czasem też zawodzą, ale wtedy dzwoni się do prowajdera,
    robi rozróbę, pyta, co się dzieje i dostaje odpowiedź, że za 10 minut
    wszystko wstanie. Przy darmowych można najwyżej wbić zęby w ścianę i czekać.

    Poza tym te doczepiane do maili reklamy to kompletna oblecha:

    *************
    Potrzebujesz gotowki? Halogotowka to nawet 50 000 bez wizyty w banku.
    Rata od 35 zl, bez poreczycieli. Wypelnij formularz. Oddzwonimy.

    Stefan pisze BLOGA!!!

    Pierwszy, naprawde 100% kredyt internetowy!
    Kredyt bez wysokich rat, bez wychodzenia z domu.

    Poznaj Stefana! Zmien komunikator!
    *************

    (To tak naprędce, z kilku ostatnich aplikacji.)

    --
    JoP

  • 62. Data: 2006-06-07 11:07:21
    Od: "MK" <a...@N...pl>

> [...]
    > stringi kup już teraz" w stopce maila od ciebie)
    >
    > 2. czasem są zawodne - nie masz gwarancji że e-mail od ciebie wyjdzie, i
    > że mail do ciebie dotrze.
    >
    > 3. praktycznie wszystkie darmowe serwisy są co chwila na spamcopach i
    > innych antyspamerskich, i wtedy poczta do serwerów które korzystają z
    > blocklist nie dociera.
    >
    > 4. jeżeli kogoś nie stać na 30-50zł rocznie na porządny e-mail (i
    > ewentualnie dodatkowo ~60zł na własną domenę) to moze go nie stać na to
    > żeby się np. porządnie ubrać do pracy :)

    Ok, przedstawię mój punkt widzenia jeszcze raz.

    Jestem w chwili obecnej zatrudniony, ale w tzw. "międzyczasie" poszukuję
    innej pracy. Do kontaktów z ogłoszeniodawcami używam prywatnego konta
    e-mail, na darmowym serwerze (służbowego konta nie chce używać z wiadomych
    względów) oraz swojego prywatnego telefonu komórkowego. Oczywiście stać by
    mnie było na "porządny e-mail", tzn. na płatnym serwerze - tylko moje
    pytanie brzmi: Po co? Dla mnie są to zbędne koszty. Z podobnych względów nie
    starałem się o również o uzyskanie tzw. "złotego numeru" dla prywatnego
    telefonu komórkowego - ponieważ uważam to za bezcelowe.

    Co do argumentów mojego przedmówcy:

    Ad. 1. Uważam, że rekrutującego bardziej powinny interesować załączniki
    e-mail'a niż to, co znajduje się w jego stopce.
    Ad. 2. Słuszna uwaga - i tu się z nią zgodzę.
    Ad. 3. Również słuszna uwaga. Dodam jednak od siebie, że jeszcze nigdy nie
    spotkałem się z taką sytuacją.
    Ad. 4. Ten argument pozostawię bez komentarza - uważam go za najsłabszy w
    całej dyskusji dotyczącej tego akurat wątku.

    Pozdrawiam

    MK

  • 63. Data: 2006-06-07 11:11:07
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Aleksander Galicki <n...@n...com> napisał(a):

    > potrafisz mi pokazac jakiegos "real provider'a", ktory oferuje wygodniejsza
    > zkrzynke niz gmail.com? :-) Taka, no wiesz: z pojemnoscia >2Gb, z wygodnym i
    > szybkim web-interfejsem, dobrym spam-filtrem, i dostepna nie tylko w domu na
    > najnowszej wersji IE, ale rowniez z darmowego i-terminala na lotnisku w Hong
    > Kongu..

    gmail, niestety, choćby wiązał krawaty i robił kawę, do pewnych zastosowań
    profesjonalnych się nie nadaje, jako że - jak to w przypadku darmowej poczty -
    nie gwarantuje poufności tego, co na nim leży.

    Nie twierdzę, oczywiście, że każdy kandydat do pracy powinien sobie od razu
    zakładać płatną skrzynkę, bo to absurd byłby, ale w pewnych branżach brak
    takowej jest sygnałem, że najbardziej cenionych doświadczeń na rynku akurat
    się nie posiada.

    --
    JoP

  • 64. Data: 2006-06-07 11:15:06
    Od: "Borys Badeno KING" <m...@w...pl>

    > Nie pracuję w LG ani nie wysyłam do nich aplikacji, więc zwisa mi to
    ciepłym
    > kalafiorem.

    He he fajne slownictwo profesjonalizm az milo, ciekawi mnie co jeszcze Pani
    zwisa? Pani Jolanto

  • 65. Data: 2006-06-07 11:17:25
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    MK <a...@N...pl> napisał(a):
    > Ad. 1. Uważam, że rekrutującego bardziej powinny interesować załączniki
    > e-mail'a niż to, co znajduje się w jego stopce.

    Niewątpliwie, ale duża część kandydującej lameriady nie pisze w mailu
    niczego, powtarzam, niczego. Załącza załączniki i po sprawie. Jak wpisze w
    temacie kod, który był wymieniony w ogłoszeniu, to już jest dobrze. Więc w
    mailu bardzo często znajdują się tylko te wspomniane "kup czerwone stringi,
    promocja."

    Standardowo wygląda to więc: w polu "Od" jakaś kupa w
    stylu "l...@w...pl, w polu "Temat" nic, albo cokolwiek
    losowego ("CV" "aplikacja", "praca", "oferta", "współpraca", w treści maila
    nic albo czerwone stringi. Aż ręka świerzbi, żeby wywalić w kosmos.

    --
    JoP

  • 66. Data: 2006-06-07 11:19:07
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Borys Badeno KING <m...@w...pl> napisał(a):

    > He he fajne slownictwo profesjonalizm az milo, ciekawi mnie co jeszcze Pani
    > zwisa? Pani Jolanto

    Nie zajmuję się zawodowo pisaniem na grupy dyskusyjne, panie Borsys Badeno,
    vel Marek Błażyca, czy jak tam się Pan nazywa, więc używam takiego
    słownictwa, na jakie akurat mam ochotę.

    --
    JoP

  • 67. Data: 2006-06-07 11:26:32
    Od: "MK" <a...@N...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W tym, że w branży, gdzie często obcina się 30% należności za spóźnienie
    > się
    > z odesłaniem pliku o godzinę, należy mieć niezawodną skrzynkę mailową.

    Taak, ale czy mówimy jeszcze o rekrutacji. Z mojego skromnego doświadczenia
    terminy składania dokumentów przez aplikantów są określone z wyprzedzeniem
    1-2 tygodni. Więc chyba nie o takiej niezawodności możemy mówić.

> [...]
    > robi rozróbę, pyta, co się dzieje i dostaje odpowiedź, że za 10 minut
    > wszystko wstanie. Przy darmowych można najwyżej wbić zęby w ścianę i

    To jest oczywiście najbardziej optymistyczny wariant. Najczęściej, jednak
    można usłyszeć bardzo wymiajającą odpowiedź z podtekstem "spadaj na drzewo
    smęciarzu" lub sakramentalne: "... To dziwne, bo z naszej strony nie możemy
    zaobserwować żadnych anomalii. ...."

> [...]
    >
    > Poznaj Stefana! Zmien komunikator!
    *************

    > (To tak naprędce, z kilku ostatnich aplikacji.)

    Jak już napisałem w swojej wcześniejszej wypowiedzi - uważam, że rekrutera
    powinno interesować to, co znajduje się w załączniku (cv, lm) a nie to, co
    może przeczytać w stopce e-mail'a.

    Pozdrawiam

    MK

  • 68. Data: 2006-06-07 11:31:43
    Od: "Borys Badeno KING" <m...@w...pl>

> [...]
    Badeno,
    > vel Marek Błażyca, czy jak tam się Pan nazywa, więc używam takiego

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    A to ciekawe .... sadzilem ze kulture osobista ma sie albo sie jej nie ma i
    nie ma to nic wspolnego z godzinami pracy ! Pani profesjonalistko

  • 69. Data: 2006-06-07 11:35:43
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

    > Co konkretnie jest bzdurą w tym co napisałem?

    Coz... Analogia komercyjnego konta (nie wspominajac juz o domenie) do ubioru,
    faktycznie, jakos najbardziej trafiona IMHO nie jest ...

    Pozdr
    Slawek

  • 70. Data: 2006-06-07 11:35:43
    Od: "MK" <a...@N...pl>

> [...]
    > maila
    > nic albo czerwone stringi. Aż ręka świerzbi, żeby wywalić w kosmos.

    Tak, ale jako w pełni PROFESJONALNY i SUMMIENNY pracownik HR (lub
    Działu/Wydziału/Komórki Zarządzania Zasobami Ludzkimi,
    Działu/Wydziału/Komórki Kadr) powinna Pani bez mrugnięcia okiem przyjąć taką
    aplikację i poddać ją SUMMIENNEJ analizie. Dane zawarte w cv oraz lm
    powinny świadczyć za lub przeciw tej osobie - a nie "czerwone stringi",
    które nomen omen przewijają się już kolejny raz w Pani wypowiedzi .....

    Pozdrawiam

    MK