PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szkolenia

  • 1. Data: 2006-08-27 20:23:38
    Temat: Szkolenia
    Od: gesmas <g...@w...pl>

    Witam
    Pracodawca wysyła mnie na szkolenie organizowane przez firmę Altkom i
    przed wysłaniem na owo szkolenie przedstawia mi do podpisania umowę
    lojalnościową. W umowie tej jest napisane że przed w przypadku zerwania
    przez mnie umowy o pracę muszę zwrócić całkowite koszty szkolenia.
    Sprawa wygląda tak, że 80% (jeśli nie więcej) wartości szkolenia
    refundowane jest przez Unię Europejską, natomiast pracodawca chce aby
    zwracał całkowity koszt szkolenia. Pytanie brzmi: czy ma do tego prawo,
    a jeśli nie to na co mogę się powołać chcąc mu dowieść że popełnia
    nadużycie?

    pozdrawiam, Tomek

  • 2. Data: 2006-08-28 06:15:38
    Temat: Re: Szkolenia
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    Użytkownik "gesmas" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwracał całkowity koszt szkolenia. Pytanie brzmi: czy ma do tego prawo, a
    > jeśli nie to na co mogę się powołać chcąc mu dowieść że popełnia

    Wlasnie, tez bym prosil o komentarz do takiej sytuacji. Choc pewnie juz nie
    raz bylo... ale my informatycy jestesmy wygodni ;)

  • 3. Data: 2006-08-30 20:54:45
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    gesmas napisał(a):
> [...]
    > zwracał całkowity koszt szkolenia. Pytanie brzmi: czy ma do tego prawo,
    > a jeśli nie to na co mogę się powołać chcąc mu dowieść że popełnia

    Lojalka zobowiazuje do zwrotu kosztow rzeczywiście poniesionych a nie
    urojonych - tak wiec jesli szkolenie kosztuje np. 1000 PLN - 80%
    dofinansowania - realny koszt pracodawcy to 200 zl - i taka kwota
    powinna znalesc sie w lojalce - bo na tyle jest faktura.
    U mnie w lojalkach jest wyraznie napisane na co jedziesz i za jakie
    pieniadze. Jest tez zapis iz lojalka jest wazna na 12/18/36 miesiecy a
    kwota do zwrotu zmniejsza sie z kazdym miesiacem (koszt/ilosc miesiecy).

    Co do przepisow prawnych - byly chyba juz kiedys przytaczane.

    --
    pzdr
    robbi

  • 4. Data: 2006-08-30 22:38:57
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Z całą pewnością chodzi wyłącznie o koszty poniesione przez pracodawcę.
    Zażądaj zresztą od razu wpisania dokładnej kwoty na umowie, przecież musisz
    wiedzieć do czego się zobowiązujesz.