PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stosunki z byłym pracodawcą

  • 11. Data: 2010-07-23 16:46:43
    Temat: Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrn.pl.i4jhag.2a0.kuciak@PiotrMarianKuc Piotr M Kuć
    <k...@n...invalid> pisze:

    > Mimo braku ustawowego obowiązku? Jotte, kto jak kto, ale chyba nie Ty?!
    > No jak to tak, krwiopijcy byś prywatnie doradził? ;-)
    Nie znasz mnie, to i się dziwisz.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2010-07-23 16:49:16
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <i2c8hp$ond$1@news.onet.pl> Krzysztof napisal(a):

    > Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy> napisał w

    > Dlaczego w ramach kolejnej umowy o dzieło, jeśli przekazanie obowiązków
    > mieściło się jeszcze w ramach umowy o pracę?

    No chyba nie bardzo...

    "Przed odejściem, pracownik zostawił pracodawcy wszystkie hasła, jakie mu
    przyszły do głowy (chociaż o niektórych urządzeniach czy usługach, do
    których trzeba się dostać raz na rok zwyczajnie zapomniał), oraz wszelkie
    informacje, jakie mu się wydawały przydatne. Sytuację skomplikował
    dodatkowo fakt, że informacji tych nie przekazywał swojemu następcy, tylko
    zwierzchnikowi, który zwyczajnie nie wiedział o czym mowa."

    Umowa o pracę skończyła się i finito. Jeśli strony dojdą do porozumienia,
    to oczywiście mogą zawrzeć jakąś umowę w celu przeszkolenia następcy.
    Natomiast ex-pracodawca nie może wymagać po ustaniu stosunku pracy
    by były pracownik wykonywał na jego rzecz jakieś prace (np. szkolenie
    osoby przejmującej obowiązki). Oczywiście jeśli były pracownik zapomniał
    odchodząc podać jakieś rzadko używane hasła, to powinien niezwłocznie
    je przekazać byłemu pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 13. Data: 2010-07-23 17:34:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrn.pl.i4jhva.2a0.kuciak@PiotrMarianKuc Piotr M Kuć
    <k...@n...invalid> pisze:

    > No chyba nie bardzo...
    Całkiem nie bardzo. Niejaki Krzysztof wydala z siebie bzdury (jak często
    zresztą).
    Nie ma żadnej "kolejnej" umowy o dzieło.
    Nie zna także treści umowy o pracę, a raczej zakresu obowiązków.

    > ex-pracodawca nie może wymagać po ustaniu stosunku pracy
    > by były pracownik wykonywał na jego rzecz jakieś prace (np. szkolenie
    > osoby przejmującej obowiązki).
    Najogólniej - tak jest.

    > Oczywiście jeśli były pracownik zapomniał
    > odchodząc podać jakieś rzadko używane hasła, to powinien niezwłocznie
    > je przekazać byłemu pracodawcy.
    Nie. Pracownik powinien wykonać to, co ma w zakresie obowiązków. Nic poza
    tym.
    Za niedopełnienie obowiązków może odpowiadać sądownie (roszczenia z tytułu
    stosunku pracy przedawniają się po 3 latach).

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2010-07-23 18:26:55
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 23 Jul 2010 19:34:26 +0200, Jotte napisał(a):

    > Najogólniej - tak jest.

    Ale chyba tylko w przypadku, kiedy pracownik miał w umowie szkolenie innych
    pracowników?

    --
    marcin

  • 15. Data: 2010-07-23 18:51:41
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr M Kuć" <k...@n...invalid> napisał

    > Umowa o pracę skończyła się i finito.

    Ale zanim się skończyła, to pracownik nie przekazał_skutecznie_swoich
    obowiązków (w sensie przekazania informacji związanych z ich wypełnianiem)
    swojemu następcy. W sumie trudno na podstawie dość lakonicznego opisu
    stwierdzić, kto w tej sytuacji zawinił - czy pracownik, bo dał ciała
    (zapomniał, nie zdążył), czy jego przełożony, bo tego nie dopilnował.
    Dla mnie to w ogóle jest dość kuriozalne, że do pewnych, ścisłych
    informacji dostęp ma tylko jedna osoba. A co w przypadku, gdyby np. zginęła
    w wypadku?

    > Jeśli strony dojdą do porozumienia,
    > to oczywiście mogą zawrzeć jakąś umowę w celu przeszkolenia następcy.

    Tyle, że do takiej sytuacji w ogóle nie powinno dojść. Pracownik przed
    odejściem powinien przekazać swoje obowiązki i związane z tym informacje
    swojemu następcy. Jeśli tego nie zrobił (z własnej winy), to powinien to
    zrobić_nieodpłatnie_jak najszybciej. Nie wiem, czy to jest jakoś prawnie
    uregulowane (nie sądzę), ale zwykła przyzwoitość nakazuje rozliczyć się z
    firmą na zero.

    > Oczywiście jeśli były pracownik zapomniał
    > odchodząc podać jakieś rzadko używane hasła, to powinien niezwłocznie
    > je przekazać byłemu pracodawcy.

    I chyba o coś takiego się właśnie rozchodzi, o ile dobrze zrozumiałem.

    Pozdrawiam
    K.

  • 16. Data: 2010-07-23 19:03:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:9lnmjvie56v$.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Ale chyba tylko w przypadku, kiedy pracownik miał w umowie szkolenie
    > innych pracowników?
    Nie o tym piszę.
    Pracodawca może domagać się także po ustaniu stosunku pracy, aby pracownik
    dopełnił obowiązków ustalonych umową.
    Może się także domagać odszkodowania za szkody powstałe z tytułu ich
    niedopełnienia.
    Mogą dojść do ugody, może się skończyć w sądzie (nie poźniej niż 3 lata).

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2010-07-23 21:22:03
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2010 20:51:41 +0200, Krzysztof napisał(a):
    /..../
    > Tyle, że do takiej sytuacji w ogóle nie powinno dojść. Pracownik przed
    > odejściem powinien przekazać swoje obowiązki i związane z tym informacje
    > swojemu następcy.

    Co innego przekazanie obowiązków a co innego szkolenie. Jak firma się
    obudziła z ręką w nocniku to niech buli.

  • 18. Data: 2010-07-23 21:51:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2d15r$ur4$2@news.net.icm.edu.pl Smok Eustachy
    <s...@w...pl> pisze:

    > Co innego przekazanie obowiązków a co innego szkolenie.
    Gostek wali bzdury, kompletnie się nie zna, a gada.
    Co to jest przekazanie obowiązków w świetle prawa pracy?

    > Jak firma się
    > obudziła z ręką w nocniku to niech buli.
    A to prawda.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-07-24 06:00:49
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał

    > Co innego przekazanie obowiązków a co innego szkolenie.

    A czym się różni (poza nazewnictwem) przeszkolenie następcy w swoich
    obowiązkach od przekazania tychże?
    Bo nikt tu zdaje się nie pisze o jakichś dodatkowych szkoleniach, tylko o
    zwykłym przekazaniu obowiązków i informacji z tym związanych.
    A jak sobie lubisz dorabiać teorie, to sam z nimi dyskutuj.

    > Jak firma się obudziła z ręką w nocniku to niech buli.

    A obudziła się? Pracujesz tam, że znasz takie szczegóły?
    Bo równie dobrze pracownik mógł dać ciała.

    K.

  • 20. Data: 2010-07-24 06:08:25
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał