PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sprzedaję w imieniu firmy na allegro, czy płacę podatek?

  • 1. Data: 2008-02-08 19:25:34
    Temat: Sprzedaję w imieniu firmy na allegro, czy płacę podatek?
    Od: m...@o...pl

    Posiadam konto na Allegro i jestem pomocnikiem handlowym, nie mam własnej firmy
    i figuruje jako osoba prywatna. Czy mogę sprzedawać regularnie nowe towary w
    imieniu firmy, która będzie odprowadzać podatek od sprzedawanych towarów przeze
    mnie.
    Czy są wymagane jakieś umowy lub pełnomocnictwa w takim przypadku?
    Głównie chodzi o to żeby urząd skarbowy nie miał podstaw mi zarzucić, że nie
    płace podatku od sprzedawanych towarów dla tej firmy na Allegro.
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2008-02-09 09:38:38
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > płace podatku od sprzedawanych towarów dla tej firmy na Allegro.

    Obawiam się, że tak właśnie się to skończy.
    Lepszym wyjściem jest założenie konta na Allegro dla firmy i obsługa tych
    aukcji.
    EWa

  • 3. Data: 2008-02-10 03:17:33
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    m...@o...pl pisze:
> [...]
    > Głównie chodzi o to żeby urząd skarbowy nie miał podstaw mi zarzucić, że nie
    > płace podatku od sprzedawanych towarów dla tej firmy na Allegro.

    Transakcję zawierasz Ty i Kupujący. Allegro jest tylko medium
    ogłoszeniowym, jak gazeta, tv, radio.
    Transakcja z kimkolwiek jest legalna jeśli faktury zostały wystawione
    poprawnie.
    IMO powinieneś zalegalizować swój stosunek z Allegro jako firma bo
    będziesz mógł wliczyć cenę ogłoszeń w koszty.
    Pzdr.