PracaGrupypl.praca.dyskusje › Smutne życie i praca.

  • 31. Data: 2003-06-28 00:00:16
    Temat: Re: Smutne życie i praca.
    Od: "kuku" <k...@g...pl>

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bdgm2h$ej1$1@news.onet.pl...
> [...]
    Kubie".

    > Masz dużo racji. Ale niestety w każdej branży tak jest. Ja mam na przykład
    mały sklepik osiedlowy.
    > Bardzo mnie wkurzają ci klienci. Wymagania maja nie z tej ziemi.
    > Dla odreagowania stresów zrobie jak radzisz. Jak sie jaka baba
    przyzwyczai, że już o 7 może u mnie
    > kupić świeże bułki to ja jej w któryś piątek nie otworze sklepu.
    Ostatecznie "jak Kuba Bogu tak Bog
    > Kubie".

    Mocno nie trafiona ironia. Wyobraz sobie ze zatrudniasz pania Kazie, i ona
    nie jest twoja zona czy krewna. Biezesz ja z ulicy. Przy zatrudnieniu mowisz
    ze bedzie pracowala 8 godzin dziennie, zobowiazujesz sie jej placic za
    nadgodziny gdy trzeba na przzyklad remanent zrobic, albo jej oddasz za
    nadgodziny dzionek wolny.
    Umawiasz sie ze jej zaplacisz 1000 zlotych miesiecznie.
    Po czym mija dwa miesiace i mowisz ze nie bedzie forsy, bo nie masz zysku,
    jak zarobisz to zaplacisz, kazesz jej robic 12 godzin dziennie i potem
    mowisz ze nie zaplacisz za ten ekstra czas, bo po co? skoro na ulicy jest
    jeszcze pani Zuzia albo pani Anetka, to jak sie nie podoba to won, one nie
    beda narzekac ze nie dotrzymujesz umowy, jeszcze moze dadza sie wykorzystac
    na zapleczu na workach z cukrem, bo w dzisiejszych czasach praca to
    zaszczyt. Czy w tym momencie mozesz oczekiwac ze pani Kazia bedzie lojalna?

    > No właśnie! Za dobrych czasów jak załatwiłem u szwagra w PSS sporo puszek
    ze śledziami w pomidorach
    > co im sie oficjalnie data ważności kończyła to mi w godzine to wykupili. A
    teraz na partnerski układ
    > nie ma nawet co liczyć.
    > Byle czego nie chcą żreć, date ważności szukają. A jak jej nie widzą to
    sie bezszczelnie pyta!
    > Czasem nawet widać, że i tak nie kupi, ale przykreca srube ze zwyklej
    ludzkiej zlosliwosci.

    to juz calkiem ma sie do ukladow pracodawca pracownik jak piesc do nosa. Co
    ma uklad sprzedawca -klient do tego? Chyba tylko tyle ze w obu sytuacjach
    jest uklad ktory obie strony usiluja realizowac, jesli klient dostanie
    puszke z przedatowana zawartoscia to zarzada zwrotu pieniedzy badz wymiany,
    to jest dla ciebie normalne prawda? A jesli pracownik domaga sie by mu
    placono za prace czy dotrzymywano innych elementow umowy to juz jest zle?

    > Ja też tak zrobie. Ide dzisiaj wieczorem obejrzec sasiednie osiedle czy
    tam nie ma jakiego wolnego
    > lokalu.
    > Nie bedą mnie gnoić!
    >
    > Też pozdrawki!
    >
    > mer

    najlepszego z okazji weekendu!

  • 32. Data: 2003-06-28 06:27:26
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > na zapleczu na workach z cukrem, bo w dzisiejszych czasach praca to
    > zaszczyt. Czy w tym momencie mozesz oczekiwac ze pani Kazia bedzie lojalna?

    Oczywiście, że nie moge oczekiwać, i nie rozumiem po co ten powyższy przykład?
    Jeżeli się dwie strony umawiają na coś tam i jedna z tych stron nie wywiązuje się z
    umowy to ta
    druga strona zrywa umowe zgodnie z jakimś wspólnie podpisanym punktem w umowie. To
    chyba jasne.
    Przynajmniej dla mnie.

> [...]
    > to jest dla ciebie normalne prawda? A jesli pracownik domaga sie by mu
    > placono za prace czy dotrzymywano innych elementow umowy to juz jest zle?

    Ależ ja to właśnie popieram to tylko chce, żeby do tego podchodzic jak do interesu
    własnie a nie jak
    do "godności człowieka" bo to jest potem woda na młyn dla róznych obrońców
    uciśnionych.
    Ja sprzedaje bułki jakimś ludziom na osiedlu a ty sprzedajesz swój czas jakimś
    "pracodawcom".
    Ja im się kłaniam nisko i staram sie, aby byli zadowoleni bo wiem, że w każdej chwli
    (bez
    wypowiedzenia!) moga zacząć kupować w innym sklepie. Uważam to za męczące, ale
    normalne i per saldo
    korzystne dla wszystkich.
    Wielu tutaj chiałoby jednak w kontaktach pracownik-pracodawca mieć Polskę Ludową, ale
    po południu
    już przyjść do mojego sklepu i jak im sie nie spodoba to natychmiast do supermarketu.
    I to mi sie nie podoba.

    mer