PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skladki zus (mozliwosc rezygnacji)

  • 1. Data: 2004-01-05 02:41:56
    Temat: Skladki zus (mozliwosc rezygnacji)
    Od: "RAFAL" <r...@w...pl>

    Witam.
    Ostatnio przegladajac roznego rodzaju artykuly na temat wlasnej dzialalnosci
    znalazlem artykul na stronie wyborczej, ze dla absolwentow conajmniej szkol
    srednich, podczas otwierania swojej dzialalnosci jest mozliwosc
    zrezygnowania z placenia skladek emerytalnych w ZUSie przez okres roku
    czasu. Okres ten potem nie liczy sie oczywiscie do stazu ale dla
    poczatkujacego, ktory chce otworzyc swoja dzialalnosc moze to byc bardzo
    pomocne. W koncu skladki ZUS sa najwieksza zmora kazdego (tgym bardziej
    poczatkujacego) wlasciciela firmy.
    Mam wiec pytanie. Czy ktos wie cos wiecej na ten temat? A moze ktos korzysta
    lub korzystal z tej mozliwosci? Bylbym wdzieczny za kazda informacje.
    Z gory dzieki.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-01-05 17:51:36
    Temat: Re: Skladki zus (mozliwosc rezygnacji)
    Od: "-=lapacz=-" <l...@w...pl>

    Witam
    Cóż bardzoa prosta sprawa aczkolwiek nie jest to takie piękne jak się
    wydaje początkowo. Nie płacisz poprostu składki na ubezpieczenie emerytalne
    czyli około 250 zł mniej wiecej. Wszystkie pozostałe płacisz czyli około
    400 zł jeszcze do zapłacenia Ci zostaje.
    Wypełniasz odpowiednie papiery w zusie gdzie zaznaczasz jaki rodziaj
    zwolnienia Ci przysługuje z tego co pamietam to absolwent to kod 1055 (mogę
    sie mylić) i przez rok od momentu założenia działalności nie odprowadzasz
    wyżej wymienionej składki.
    Pozdrawiam

    -=lapacz=-