PracaGrupypl.praca.dyskusje › Składka ZUS

  • 1. Data: 2005-02-01 09:24:24
    Temat: Składka ZUS
    Od: "***KrzysW***" <k...@o...pl>

    Witam

    Pytanie mam nastepujace. Jesli to niewłaściwa grupa to polećcie odpowiednią.
    Moja mama jest na bezrobociu bez prawa do zasilku. Jest tak od ~ 5-6 lat.
    Wczesniej kilka lat była na rencie. Oczywiście zdrowsza się nie stała (wręcz
    przeciwnie), chiała ponownie ubiegać się o rentę. Okazało się, że nie może,
    gdyż za długo jest w okresie bezskładkowym (można tylko 18 m-cy) W tej
    sytuacji musiałaby znalezć prace na min rok aby płacic składki do ZUS, wtedy
    mogłaby sie ubiegac o rente ewentualnie otrzymać prawo do zasiłku przy
    stracie pracy. Wiadomo, ze pojscie do pracy jest praktycznie nierealne.
    Jak mogłaby ona sam sobie opłacać ZUS ? Ile tego trzeba by płacić?
    Niedługo moja mam będzie się opiekować moim małym dzieckiem, czy można
    zakwalifikować to jakoś w ramach zatrudnienia i płacić ZUS (ile?) ?
    Oczywiście na płacenie mamie najniższej krajowej i jeszcze połowy ZUSu mnie
    nie stać.
    Czy jest jakiś sposób ?
    prosze o pomoc, bo choroby mamy na dzien dzisiejszy z pewnościa kwalifikują
    ją do renty a nie może sie o nią ubiegać :( a pieniązków jej brakuje

    krzysiek

  • 2. Data: 2005-02-02 20:09:40
    Temat: Re: Składka ZUS
    Od: "bezrobotny" <N...@g...pl>

    cóż pozostaje Ci tylko udać się do US albo ZUSu
    i zapytać tych przemiłych babeczek... ha ha ha...
    a jak to przeżyjesz to mógłbyś wklepać posta...