PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę - ważne czy nie

  • 1. Data: 2002-10-04 06:24:16
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę - ważne czy nie
    Od: Ender <m...@n...poczta.onet.pl>

    Pracodawca rozwiązał z moją żoną umowę o pracę za wypowiedzeniem, treść
    wypowiedzenia brzmiała następująco:

    Rozwiązuję z Panią umowę o pracę zawartą dnia 01.03.2002....
    I poniżej nieprawdziwe zarzuty uzasadniające wypowiedzenie.

    Tylko że umowa z powyższego dnia już wygasła bo była to umowa na okres 3
    miesięczny okres próbny. Z pracodawcą wiązała ją umowa zawarta na czas
    nieokreślony.

    Jak postąpić z takim wypowiedzeniem?
    Czy złożyć odwołanie do Sądu Pracy?
    Czy po prostu stawić się do pracy po minęciu okrsu wypowiedzenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Ender - zanim zapytasz odwiedź www.google.com

  • 2. Data: 2002-10-04 08:08:30
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - ważne czy nie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 04 Oct 2002 08:24:16 +0200, Ender
    <m...@n...poczta.onet.pl> zakodował:

    >Jak postąpić z takim wypowiedzeniem?
    >Czy złożyć odwołanie do Sądu Pracy?

    To jest dobre rozwiązanie. IMO pracodawca chce zaoszczędzić na
    odprawie, a zwolnienie podpada pod ustawę o szczególnych zasadach
    rozwiązywania umów o pracę...
    Do tego, jeżeli ma jakieś zastrzeżenia do pracy, to może udzielić
    upomnienia albo nagany. Za naruszenie PODSTAWOWYCH obowiązków
    pracownika może zwolnić BEZ wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-10-04 08:57:39
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Ender <m...@n...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

    > Jak postąpić z takim wypowiedzeniem?
    > Czy złożyć odwołanie do Sądu Pracy?
    > Czy po prostu stawić się do pracy po minęciu okrsu wypowiedzenia?

    Zaraz, więcej szczegółów. Kiedy została podpisana umowa na czas
    nieokreślony, to raz.

    Jeżeli zarzuty są nieprawdziwe, to możesz iść do sądu pracy. Ale nie
    widzę wielkich szans, bo udowodnienie, że zarzuty są nieprawdziwe jest
    ciężkie.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2002-10-04 09:05:36
    Od: Ender <m...@n...poczta.onet.pl>

    On 2002-10-04 10:57, Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Zaraz, więcej szczegółów. Kiedy została podpisana umowa na czas
    > nieokreślony, to raz.

    Zaraz po umowie na czas określony.

    > Jeżeli zarzuty są nieprawdziwe, to możesz iść do sądu pracy. Ale nie
    > widzę wielkich szans, bo udowodnienie, że zarzuty są nieprawdziwe jest
    > ciężkie.

    Nie widzę problemów z udowodnieniem, że zarzuty są nieprawdziwe.
    Pracodawca w uzasadnieniu przedstawił m/i niewłaściwe prowadzenie i
    dokumentowanie umów-zleceń co nie należało do zadań mojej żony tylko do
    dzału kadr(pozatym firma nie miała podpisanych umów zleceń w okresie
    zatrudnienia mojej żony :-)).

  • 5. Data: 2002-10-04 10:29:48
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Ender <m...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    > Zaraz po umowie na czas określony.

    Została wypowiedziana?

> [...]
    > dokumentowanie umów-zleceń co nie należało do zadań mojej żony tylko do
    > dzału kadr(pozatym firma nie miała podpisanych umów zleceń w okresie

    Hm... No to sąd pracy i finał.
    --