PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o prace

  • 1. Data: 2007-03-01 06:05:19
    Temat: Rozwiązanie umowy o prace
    Od: "lubcio" <l...@o...pl>

    Pracuje na 1/2 etatu, mam 1 miesięczny okres wypowiedzenia.
    Czy jak zloze dzis (tj. 1 marca) wypowiedzenie umowy z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia to umowa rozwiąze sie z dniem 31 marca czy dopiero pod koniec
    miesiąca kwietnia. Pytam bo na jednym z portali przeczytalem, iż
    wypowiedzenie złozone w jednym miesiacu liczy sie od nastepnego.

    prosze o szybka odp.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-01 08:58:05
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prace
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 1 Mar 2007 07:05:19 +0100, lubcio <l...@o...pl>
    w <es5qe6$far$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > miesiąca kwietnia. Pytam bo na jednym z portali przeczytalem, iż
    > wypowiedzenie złozone w jednym miesiacu liczy sie od nastepnego.

    Szybka odpowiedź już dzisiaj ci nie pomoże.
    Jest tak jak przeczytałeś, próbuj porozumienia stron, jeżeli ci bardzo
    zależy, albo przyczaj się do końca miesiąca, jeżeli nie chcesz
    potencjalnych kwasów.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2007-03-01 12:31:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Okresy wypowiedzenia umów o prace są dwutygodniowe, miesieczne,
    trzymiesięczne. Nie 14 dniowe, 30 dniowe czy 90 dniowe i jest to zasadnicza
    z punktu widzenia prawa różnica. Brane są tu pod uwagę pełne okresy
    kalendarzowe.
    Tak więc mając miesięczny okres wypowiedzenia, jeżeli złożysz dziś
    wypowiedzenie, to zgodnie z obowiązującym prawem powinieneś pracować do
    ostatniego dnia kwietnia.

    Analogicznie ale bez związku z tematem. Gdy są zatrzymywał komuś prawo jazdy
    na 12 miesięcy osoba ta nie musiała ponwnie zdawać egzaminu, a jeżeli na
    rok, to musiała. Takie drobne niuanse prawne :)
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-03-01 12:47:54
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    >Gdy są zatrzymywał komuś prawo jazdy ...kare
    ^^^

    Miało być oczywiście "sąd"