PracaGrupypl.praca.dyskusjezwrot ekwiwalentu za urlop › Re: zwrot ekwiwalentu za urlop
    From: perrin <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwrot ekwiwalentu za urlop
    Date: Wed, 16 Apr 2003 21:55:31 +0200

    Użytkownik Agnieszka napisał:
    > Z koncem pazdziernika odeszlam z firmy. W listopadzie i grudniu wyplacono mi
    > ekwiwalent za 1 dzien urlopu.
    To Ci sie nalezy bez dwoch zdan.

    > Nawet nie zwrocilam uwagi na to ze dwa razy
    > firma wyplacila mi to samo.
    To jest ich problem nie twoj poniewaz pomylili sie na twoja korzysc

    > Teraz upomnieli sie o zwrot. Czy musze oddac te
    > pieniadze?

    Nie, poniewaz juz nie jestes z nimi zwiazana(y) z jaka kolwiek umowa
    cywilnie prawna.

    > po drugie nie mam zamiaru korygowac zeznania rocznego, bo chyba musialabym
    > to zrobic, a to zajeloby mi troche czasu (a czas to pieniadz:))

    To rowniez jest ich problem nie twoj... jezeli dostalas to na PIT :o)

    > po trzecie przez calyokres pracy firma ani razu nie wyplacila mi
    > wynagrodzenia w terminie i w takiej kwocie jak mi sie nalezalo (zwykle
    > staralam sie korygowac i pilnowac, ale roznie to bywalo) nie musze mowic, ze
    > odsetek karnych w zyciu nie zobaczylam.

    > Poradzcie, czy musze zwracac im te pieniadze, czy nie? Dodam, ze na
    > przelewie wyraznie jest zaznaczone, ze to ekwiwalent za urlop.

    Jeszcze raz: jezeli wyplacili ci podwojnie ekwiwalent za urlop, to jest
    to wylacznie ich problem. Nie maja prawa zadac od ciebie zwrotu,
    poniewaz jezeli pracodawca pomylil sie na korzysc pracownika, to ponosi
    koszty pracodowca a nie pracownik. Pracownik moze zwrocic nadplacone mu
    pieniazki z wlasnej i nie przymuszonej woli. (A ty pracownikiem juz nie
    jestes). Sprawa ma sie inaczej w przypadku wyplaconej pozyczki lub zaliczki.

    Pozdrawiam
    Perrin