PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiejszenie pensji › Re: zmiejszenie pensji
    From: Aleksandra <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zmiejszenie pensji
    Date: Tue, 28 Jan 2003 08:40:47 +0100

    DO TEGO SĄ ODRĘBNE PRZEPISY OKRESLAJĄCE SZCZEGÓŁY.
    Zobacz pod art 23 1a (3) znowelizowanego Kodeksu
    Pracy.

    O KURCZE... To zakładziątko :-)
    I sam chcesz walczyć? Chyba lepiej szukac nowej
    pracy...

    Cytuję:
    "pracodawca będący w trudnej syttuacji finansowej,
    który nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub
    zatrudnia mniej niż 20 pracowników, może zawrzeć
    porozumienie (PODKREŚLAM!) o stosowaniu mniej
    korzystnych warunków zatrudnienia niż wynikające z
    umów o pracę." (komentarz do nowego KP)

    > Podstawą do wypłacania pensji jest umowa o pracę, gdzie jest napisane, ile
    > procodawca ma ci płacić.

    Lub aneksy do niej.

    Dopóki umowa jest ważna, nie ma możliwości, żeby
    > pracodawca nie wypłacał ci pensji. Pracodawca nie może jednostronnie zmienić
    > umowy o pracę - jest na to potrzebna zawsze twoja zgoda. Może tylko ci
    > wypowiedzieć umowę - czyli cię zwolnić i ewentualnie zaproponować nową umowę
    > na zmienionych warunkach, na którą sie możesz zgodzić lub nie.
    > szczególności obniżenia pensji. Trudna sytuacja ekonomiczna firmy nie ma nic
    > do rzeczy - to nie twoja sprawa.

    Niezupełnie. Własnie jego sprawa. I tego dotycza
    zmiany w KP.
    A obniżenie pensji może się dokonac za sprawą
    wypowiedzenia zmieniającego (za zgodą
    {porozumienie zmieniające}lub bez, ale o
    konsekwencjach odmowy już było) LUB za fikcyjnym
    "porozumieniem", do którego podpisania Cię po
    prostu zmuszą.

    życze sukcesów,
    A.