PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiejszenie pensji › Re: zmiejszenie pensji
    From: "Astucci" <A...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zmiejszenie pensji
    Date: Wed, 22 Jan 2003 14:02:58 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@212.244.254.218

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.18989ada102bea0d98971a@news.tpi.pl...

    > Tak po prostu z swojego widzimisie nie. Zawsze to sie musi odbyc za zgoda
    > pracownika. Generalnie jednak brak zgody laczy sie z wypowiedzeniem,
    > dlatego warto sie zastanowic.

    Czesc.
    Powiem szczerze, że sam jestem ciekaw opiini kogoś obeznanego w temacie,
    a zwłaszcza nowych regulacji prawnych kodeksu pracy.
    Zgodzę się z tym, że dotychczas kodeks wyraźnie mówił o tym iż zmniejszenie
    pensji,
    odbyć się może tylko za przyzwoleniem pracownika, a i tak w zasadzie wiązało
    się to
    z wypowiedzeniem dotychczasowych warunków pracy i zawarciem nowej umowy.
    Ale podobno (nie jestem tego pewien, tak tylko słyszałem) nowy kodeks pracy
    zakłada, iż
    możliwe jest zmniejszenie wynagrodzenia pracownikowi, jeśli zakład pracy ma
    kłopoty finansowe,
    bądź też zaistnieją ku temu konkretne warunki. Zmiana taka nie wiązała by
    się z jednoznacznym
    wypowiedzeniem umowy o pracę ze strony pracodawcy, a nie przyjęcie nowych
    warunków, wiazało by sie
    z wypowiedzeniem ale ze strony pracownika (nie pracodawcy).
    Mam nadzieję że nie pokręciłem za bardzo.. i osoby obeznane w temacie będą
    wiedziały o co chodzi..

    Pozdrw. Astucci