PracaGrupypl.praca.dyskusjezakres obowiazkow › Re: zakres obowiazkow
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakres obowiazkow
    Date: Wed, 19 Jan 2005 22:45:57 +0100

    W wiadomości news:csmin8$g89$1@news.onet.pl Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > No, miło się o sobie czegoś dowiedzieć. Możesz mi powiedzieć, jaki to
    > organ określa moje możliwości i uprawnienia? Jestem statystykiem,
    > pracuję w reklamie, zajmuję się badaniami rynku.
    Jeżeli jesteś człowiekiem pracy najemnej (pracownikiem) to przede wszystkim
    jest to lekarz medycyny pracy. On określa czy jesteś zdolny do wykonywania
    danej pracy. W oparciu o cechy jej wykonywania podane przez zatrudniającego
    lekarz decyduje o rodzaju badań, które musisz wykonać i na podstawie ich
    wyników określa czy możesz to robić.
    Jak zapewne wiesz, do wykonywania wielu czynności potrzebne są uprawnienia,
    świadectwa, certyfikaty, szkolenia. Przykładami są nie tylko lekarze,
    pielęgniarki, nauczyciele, prawnicy itp., ale i tłumacze, rzeczoznawcy,
    instruktorzy jazdy, rehabilitanci itp., itd. Dokumenty poświadczające te
    uprawnienia wydają odpowiednie organy/instytucje, co chyba jest oczywiste.
    Wskazany przez Ciebie rodzaj pracy IMO nie wymaga żadnych specjalnych
    uprawnień szczególnie, jeśli wykonujesz ją na własny rachunek.
    Czy w czymś jeszcze mogę być pomocny?

    Jotte