PracaGrupypl.praca.dyskusjeza duze (??) kwalifikacje... › Re: za duze (??) kwalifikacje...
    From: " Marek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: za duze (??) kwalifikacje...
    Date: Sat, 26 Jun 2004 02:36:11 +0000 (UTC)

    k...@o...pl (Keloo) napisał(a):

    > Witam,
    > Mam male pytanie: jak rozumiec stwierdzenie, ze mam, cytuje
    > "zdecydowanie zbyt wysokie kwalifikacje" ? Naprawde jest to dziwne
    > zwlaszcza ze w moim regionie (Lodz) nie ma pracy dla ludzi o moich
    > umiejetnosciach (IT) , a "porzadnej" pracy nie dostane bo ciagle
    > jestem studentem. Zdarzylo mi sie to juz czwarty raz z rzedu, no
    > ludzie bez przesady ...

    Hmm. Myślę, że - biorąc pod uwagę, że problem dotyczy IT - doświadczasz
    na sobie nie tyle praw rynku pracy, co efektów ubocznych bezrobocia.
    Jeżeli do tej pory narzekałeś na brak pracy dla studentów i złościły
    ciebie narzekania bezrobotnych, że im zabierasz etat bo jesteś tańszy,
    to informuję ciebie, że opisane problemy sugerują, że jesteś już
    po tej samej stronie barykady co bezrobotni informatycy.
    Po prostu skala zjawiska świadczenia pracy przez uczniów szkół średnich
    (i być może również gimnazjum) jest już taka, że zaczyna brakować pracy
    również dla studentów. Pamiętaj, że małolat jest tańszy od ciebie,
    bo pracuje za colę i chipsy, bo alkoholu i papierosów - przynajmniej
    teoretycznie - nikt mu nie sprzeda.

    Marek