PracaGrupypl.praca.dyskusje › wzor wypowiedzenia umowy o prace - prosba o pomoc

  • 1. Data: 2004-02-23 12:56:43
    Temat: wzor wypowiedzenia umowy o prace - prosba o pomoc
    Od: "Tajemniczy Gosc" <t...@o...pl>

    Chce wypowiedziec pracodawcy umowe o prace na czas niekoreslony.
    Jednoczesnie zalezy mi na skroceniu okresu wypowiedzenia z 3 miesiecy do
    jednego miesiaca.

    Nigdy nie wypowiadalem jeszcze umowy o prace, czy istnieja jakies wzory tego
    typu pism? Gdzie mozna je znalezc? Moze ktos z Was moglby mi cos takiego
    podeslac na priva?

    Bede bardzo wdzieczny
    Pozdrawiam
    Tajemniczy

  • 2. Data: 2004-02-24 07:53:21
    Od: "Nicoll" <n...@N...post.pl>

    http://www.jobpilot.pl/content/journal/wp/bp.html
    znajdziesz tam sporo wzorów przydatnych w pracy..i po :)
    powodzenia

    Nicoll
    -------------------------------
    n...@N...pl
    gg: 11461

  • 3. Data: 2004-02-24 09:14:40
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Tajemniczy Gosc" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Chce wypowiedziec pracodawcy umowe o prace na czas niekoreslony.
    > Jednoczesnie zalezy mi na skroceniu okresu wypowiedzenia z 3 miesiecy
    do
    > jednego miesiaca.

    Gdy wypowiada pracownik, nie ma skróconego okresu wypowiedzenia.
    Najlepiej w takiej sytuacji podjąć negocjacje z pracodawcą i rozwiązać
    umowę o pracę na mocy porozumienia stron.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-02-24 22:04:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 24 Feb 2004 10:14:40 +0100, "waczek"
    <w...@i...pl> zakodował:

    >Gdy wypowiada pracownik, nie ma skróconego okresu wypowiedzenia.

    A to niby czemu??

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    okre?lony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:
      1)  2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6
    miesięcy,
      2)  1 miesi?c, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6
    miesięcy,
      3)  3 miesi?ce, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    [...]
    § 6. Strony mog? po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedn?
    z nich ustalić wcze?niejszy termin rozwi?zania umowy; ustalenie takie
    nie zmienia trybu rozwi?zania umowy o pracę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2004-02-25 09:49:15
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    > z nich ustalić wcze?niejszy termin rozwi?zania umowy; ustalenie takie
    > nie zmienia trybu rozwi?zania umowy o pracę.

    Ale konieczna jest zgoda pracodawcy, bez niej nie będzie skróconego
    okresu wypowiedzenia przy oświadczeniu woli składanym przez pracownika.
    Dla pracownika najważniejsze jest zazwyczaj jak najszybsze rozwiązanie
    umowy o pracę, dlatego najlepiej podjąć próbę rozwiązania umowy o pracę
    za porozumieniem stron w terminie uzgodnionym przez obydwie strony.
    Pozdrawiam

    wa