PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje › Re: wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje
    From: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy o prace - prosze o sprawdzone informacje
    Date: Sat, 13 Dec 2003 17:30:29 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:brf1bk$pks$1@opal.futuro.pl...
    > Grupowicze,
    >
    > Mam kilka pytania dotyczacych pracy i wypowiedzenia umowy o prace:
    >
    > 1. Pracodawca molestuje mnie psychicznie w miejscu pracy (wulgarne
    odzywanie
    > sie, wyznaczanie zadan do wykonania niemozliwych czasowo, brak komunikacji
    > polegajacy na nieprzyjmowania do wiadomosci <niewysluchiwaniu> zadnych
    > argumentow z mojej strony, zmuszanie do pracy po godzinach, w weekendy,
    > podczas zwolnienia chorobowego, podczas urlopu itp.). Nie wiem czy moge
    > nazwac to mobbingiem?

    Tak

    > 2. Zastanawiam sie rowniez nad wypowiedzeniem umowy o prace.
    > - czy wypowiedzenie, jesli wysle listem poleconym do mojej firmy, na
    > nazwisko prezesa (lub jego reprezentanta) bedzie skuteczne z dniem
    wyslania,
    > czy odbioru?

    Odbioru. Osiadczenie woli zlozone drugiej osobie jest zlozone z chwila gdy
    doszlo do tej osoby w taki sposob, ze mogla zapoznac sie z jego trescia.

    > -czy jesli prezes nie bedzie w biurze przez 1 miesiac a list taki z
    > wypowiedzeniem bedzie na niego czekal w zamknietej kopercie (odebrany np.
    > przez sekretarke) bedzie skuteczny (dodam, ze moj okres wypowiedzenia to w
    > tej chwili 1 miesiac). Jak powinienem zachowac sie w tej sytuacji aby nie
    > ulatwiac pracodawcy zycia a jednoczesnie skutecznie wypowiedziec umowe?

    Wystarczy do rak osoby upowaznionej do odbioru pismsa np. sekretarki.

    > 3. Czy jesli pracodawca wypowie mi umowe a ja w tym samym dniu wypowiem
    jemu
    > umowe to ktore wypowiedzenie jest skuteczne? (zakladam, ze wyslalem rano
    > list polecony poczta a pracodawca chce mi wreczyc wypowiedzenie po
    > poludniu.)

    Te ktore doszlo do drugiej osoby jako pierwsze. Czyli w tym wypadku prezesa.

    > 4. Czy otrzymujac na pismie wypowiedzenie na spotakniu moge odmowic jego
    > podpisania (np. prosic o przeslanie go poczta?)

    Mozesz ale nie ma to wplywu na jego skutecznosc. Zobacz wyzej - pkt 2. Nie
    musisz czytac. Wystarczy ze masz mozliwosc przeczytania. Oczywiscie jest
    kwestia dowodow- czy prezes ma np swiadka ze nie chciales przeczytac a
    mogles.

    Odsylam do kodeksu pracy.