PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy o pracę

  • 1. Data: 2002-04-17 15:20:27
    Temat: wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    Mam problem - potrzebuje wypowiedzieć osobie umowę o pracę. Główny zarzut to
    nielojalność a na jej miejscu obecnie pracuje inna osoba (tamta wychowuje
    dziecko - urlop macierzyński).
    Co mogę podac w uzasadnieniu wypowiedzneia, by było wiarygodne???

    Magda

  • 2. Data: 2002-04-18 07:43:51
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o pracę
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Mam problem - potrzebuje wypowiedzieć osobie umowę o pracę. Główny zarzut
    > nielojalność a na jej miejscu obecnie pracuje inna osoba (tamta wychowuje
    > dziecko - urlop macierzyński).

    Osoby na urlopie, ani na żadnej innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy
    nie można zwolnić za wypowiedzeniem.

    > Co mogę podac w uzasadnieniu wypowiedzneia, by było wiarygodne???

    Żaby było wiarygodne, to najlepiej prawdę. Jednak każdy rozsądny pracownik,
    któremu wypowiesz umowę z jego winy pójdzie do sądu - nie ma nic do
    stracenia. Jak nie udowodnisz swoich racji (w sądzie pracy pracownik ma
    rację, chyba, że udowodnisz, że nie ma jej) to sąd może zasądzić
    przywrócenie do pracy i/lub odszkodowanie i/lub sprostowanie świadectwa.

    Rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy pracownika możesz
    w ciągu miesiąca od uzyskania informacji iż złamał on podstawowy obowiązek
    pracownika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-18 08:10:35
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    > Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Osoby na urlopie, ani na żadnej innej usprawiedliwionej nieobecności w
    pracy
    > nie można zwolnić za wypowiedzeniem.
    Przepraszam - wyrazilam sie dosc neiscislo - chodzi o to, ze ta osoba wraca
    z tego urlopu macierzynskiego i wtedy chce jej te umowe wypowiedziec.

> [...]
    > rację, chyba, że udowodnisz, że nie ma jej) to sąd może zasądzić
    > przywrócenie do pracy i/lub odszkodowanie i/lub sprostowanie świadectwa.
    Tylko trudno udowodnic nielojalnosc i klamstwo w stosunku do pracodawcy,
    szczegolnie, jesli bylo tylko wypowiedziane ustnie.

    Magda

  • 4. Data: 2002-04-18 18:39:33
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > Przepraszam - wyrazilam sie dosc neiscislo - chodzi o to, ze ta osoba
    wraca
    > z tego urlopu macierzynskiego i wtedy chce jej te umowe wypowiedziec.

    To w takim wypadku kazdy sad Cie bedzie mial za łajdaka, i poniekad słusznie
    :)

    Wojtek

  • 5. Data: 2002-04-19 06:24:25
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tylko trudno udowodnic nielojalnosc i klamstwo w stosunku do pracodawcy,
    > szczegolnie, jesli bylo tylko wypowiedziane ustnie.

    Nie chcesz jej...twoje prawo. Ale wypowiedz po ludzku..chyba jak ktos pracuje
    na jej miejscu to jest uzasadnienie dla wypowiedzenia z winy zakladu
    pracy?..zmienil sie zakres obowiazkow stanowiska itp.

    Wypowiedzenie 3-miesieczne (nawet bez obowiazku swiadczenia stosunku pracy) +
    odprawka i urop pokrywajacy czesc okresu wypowiedzenia...ok..pamietaj, ze mimo
    ze grala moze niefer, to jednak ma dziecko i jesli masz z nia problem osobisty,
    to dziecko temu nie zawinilo.

    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-04-19 07:19:10
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

> [...]
    mimo
    > ze grala moze niefer, to jednak ma dziecko i jesli masz z nia problem

    Nikt nie chce jej wywalac z dnia na dzien bez srodkow do zycia i niezgodnie
    z prawem czyli bez odprawki itp. Chce jej tylko wypowiedziec, a szukam po
    prostu powodu, ale widze, ze nielojalnosc w stosunku do pracodawcy i
    oklamywanie go to jest calkiem ok. Niestety pracodawca jest naprawde ok,
    tylko nie lubi jak go sie wali nagminnie w rogi i tyle.
    Ale dzieki - sama znalazlam pomysl na wypowiedzneie.

    Magda