PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie na chorobowym

  • 1. Data: 2003-09-19 08:23:50
    Temat: wypowiedzenie na chorobowym
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    Czy można dać wypowiedzenie komuś, kto jest na chorobowym?
    Można mu jej jakoś dostarczyć poza pracą?

    Schwester

  • 2. Data: 2003-09-19 08:44:45
    Temat: Re: wypowiedzenie na chorobowym
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
    > Czy można dać wypowiedzenie komuś, kto jest na chorobowym?
    > Można mu jej jakoś dostarczyć poza pracą?
    > --
    art 41 kp - Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu
    pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy,
    jeśli nie upłynął jeszcze okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę
    bez wypowiedzenia - to określa art. 53
    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-09-19 10:20:40
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

> [...]
    > jeśli nie upłynął jeszcze okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę

    A co to jest ten okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę
    bez wypowiedzenia

  • 4. Data: 2003-09-20 20:19:40
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

    > A co to jest ten okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę
    > bez wypowiedzenia
    Witam i postaram się co nieco wnieść do tego zdawałoby się jednoznacznego
    pytania, nie jest to takie jednoznaczne Schwester.
    > Tj. wyczerpanie uprawnień do zasiłku chorobowego - 180 dni, lub w
    nielicznych przypadkach, przedłużonego okresu zasiłkowego - 270 dni. (Tzw.
    długotrwała choroba Art. 53 KP)
    Ale była też możliwość w szczególnych wypadkach - w myśl Ustawy z grudnia
    1989 r. z póżn. zmianami " o szczególnych warunkach rozwiązywania umowy o
    pracę z przyczyn leżących po stronie zakładu pracy" ( np. likwidacja
    zakładu, upadłość) nie chronił wówczas ani urlop, ani chorobowe, czy inna
    uspraiedliwiona nieobecność w pracy - zwolnienie/wypowiedzenie można było
    nawet wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru, jeżeli ktoś ustawicznie nie
    odbierał poczty (bo np. spodziewał się, że może to być wypowiedzenie) wówczs
    sama wola dostarczenia pracownikowi wypowiedzenia wystarczała, aby miało ono
    skutek prawny.
    Piszę to wszystko z głowy, bo nie jestem pewna - ostatnio ta Ustawa znowu
    była nowelizowana i być może przepisy się znowu zmieniły. Trzeba by było
    przeczytać aktualny jednolity tekst. Może ktoś inny jest bardziej na bieżąco
    w tej sprawie.
    Pozdrowienia - Majgocha.