PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a zwolnienie

  • 1. Data: 2002-06-28 11:38:35
    Temat: wypowiedzenie a zwolnienie
    Od: "karol" <karol 24@wp.pl>

    Witam,
    wpadlem do pracy po dokumenty ktore tam zostawilem i zostalo i zostalem
    ponformowany ze zostalo przygotowane dla mnie wypowiedzenie umowy o prace.
    Powiedzialem,ze niestety jestem od dnia dzisiejszego na zwolnieniu lekarskim
    i nie moge go ,,niestety,, przyjac.
    Uslyszalem ,ze i tak nie szkodzi bo wypowiedzenie i tak ma swoj normalny
    bieg nawet jak jestem na zwolnieniu.Chcialbym tylko nadmienic iz nie byla
    podpisana przeze mnie zadna lista obecnosci w tym dniu.

    Teraz pytanie jak to wyglada wzgledem przepisow bo z tego co uslyszalem w
    Panstwowej Ispekcji Pracy wypowiedzenie jest wadliwe i moge zlozyc tylko
    pozew do Sadu Pracy.

    Jak to naprawde wyglada?

    pozdrawiam
    KW

  • 2. Data: 2002-06-28 11:48:57
    Temat: Re: wypowiedzenie a zwolnienie
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "karol" <karol 24@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Jak to naprawde wyglada?

    Nie można wypowiedzieć umowy pracownikowi, który nie ma w pracy i
    nieobecność jest usprawiedliwiona. Jeżeli przyjdziesz przynieść zwolnienie
    lekarskie, to nie mogą Ci wręczyć wypowiedzenia, ale jeżeli siądziesz na
    chwilę przy biórku, żeby wydrukować sprawozdanie (podejmiesz pracę) które
    musisz pomimo zwolnienia oddać, to już można Cię zwolnić (bo jesteś w pracy
    i pracujesz). Więc lepiej nie być zbyt miłym dla pracodawcy i jak masz
    zwolnienie, to siedź w domu i dla pewności zwolnienie wyślij poleconym.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-06-28 13:37:23
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

> [...]
    > chwilę przy biórku, żeby wydrukować sprawozdanie (podejmiesz pracę) które
    > musisz pomimo zwolnienia oddać, to już można Cię zwolnić (bo jesteś w

    Pracownik króry pomimo przebywania na na tz. zwolnieniu lekarskim przyjął
    wypowiedzenie, bo sądził że wypowiedzenie jest bezskuteczne, przegrał
    wsprawę w sądzie pracy ( z doświadczenia).
    Jeśli byłeś w pracy i pracowałeś np. drukowałeś sprawozdania i dostarczałeś
    je komuś, i tym czasie odmówiłeś przyjęcia wypowiedzenia umowy o pracę, a
    pracodawca bedzie miał w sądzie dobre dokumenty i dobrych świadków że tak
    było, to w dzisjejszych czasach, IMO nie masz pewnej wygranej.
    Troche to dziwne ale sądy pracy też obecnie przchodzą jakąś ewolucje i nie
    zawsze przychylnie patrzą na zachowania pracowników.
    svobo

  • 4. Data: 2002-06-28 14:01:47
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Troche to dziwne ale sądy pracy też obecnie przchodzą jakąś ewolucje i nie
    > zawsze przychylnie patrzą na zachowania pracowników.

    Ale on zdaje sie, dostal informacje, ze ma gdzies przejsc, aby dostac tam
    dokumenty (wypowiedzenie) do podpisu....niestety, stan zdrowia nie pozwolil mu
    na udanie sie w wyzej wymienionym kierunku...

    Znam zdarzenie, ze pracownikowi dyrektor w zaciszu gabinetowym, sam na
    sam..wreczyl wypowiedzenie. Pracownik zaslabl, niczego nie odbierajac, nie
    podpisujac wstal...i udal sie do lekarza...

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-06-28 15:58:57
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > Znam zdarzenie, ze pracownikowi dyrektor w zaciszu gabinetowym, sam na
    > sam..wreczyl wypowiedzenie. Pracownik zaslabl, niczego nie odbierajac, nie
    > podpisujac wstal...i udal sie do lekarza...

    No i tu DEREKTOR dal plame. Jesliby poprosił do gabinetu dwie osoby i te
    osoby swiadczylyby w sadzie ze pracownik powzial informacje ze otrzymuje
    wypowiedzenie (mozna domniemywac ze uslyszal, przeczytal) to DEREKTOR
    wygrywa. W sytuacji która opisałes, pracownik byl gora. Wazny jest jeszcze
    dobor tych osob.
    Jedna powinna byc osoba ktora na opinie blisko zwiazanej z pracownikem
    (kolega, przyjaciel, wspołpracownik nieskonflikotowany z pracownikem).
    Głupie czasy.
    pzdr svobo