PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie a groźby szefa › Re: wypowiedzenie a groźby szefa
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie a groźby szefa
    Date: Thu, 31 Jul 2003 14:24:18 +0000 (UTC)

    TD <m...@p...fm> napisał(a):

    > Witam!
    > Mam pytanie - złożyłem wypowiedzenie w firmie w której obecnie pracuję i
    mam
    > okres wypowiedzenia do końca sierpnia.
    > Szef dzisiaj się zorientował, że wpłacił mi na konto premię i teraz zmusza
    > mnie do podpisania papierka, że premia został zaksięgowana omyłkowo,

    Przecież nie jesteś księgowym i nie możesz wiedzieć, jak została
    zaksięgowana premia. Jeśli twój szef plecie takie bzdury, to nie wie, o czym
    gada.

    Pewnie chodzi o to, że premia została przyznana nieprawidłowo - ale to on
    musi uzasadnić ten fakt, a nie ty.

    Na dokumencie uzasadniającym wypłatę premii na pewno jest podpis szefa -
    więc chyba facet wiedział, co podpisuje.

    Ty absolutnie niczego nie podpisuj.

    > lub w
    > przeciwnym wypadku będę mu musiał zwrócić koszty szkolenia (parę miesięcy
    > temu byłem na szkoleniu z oracl'a, ale nie podpisywałem żadnej lojalki!).
    > Czy w takiej sytuacji, jeżeli odmówię podpisania dokumentu dotyczącego
    > pomyłkowej premii (w końcu premia jest za okres przeszły, który
    > przepracowałem), będzie mógł rzeczywiście ściągnąć ze mnie koszt szkolenia

    Jedno z drugim nie ma absolutnie żadnego związku. Jeśli nie podpisywałeś
    żadnej umowy, to nie ma żadnych podstaw, żeby domagać się od ciebie zwrotu
    kosztów szkolenia.

    > ?
    > Dodatkowo nie chce mi udzielić urlopu - czy jeżeli już podpisał kartę
    > urlopową to musi mi zwrócić koszt wczasów (wczasy zorganizowane zostały
    > przezemnie wykupione po podpisaniu urlopu).

    Jest pytanie, czy wypowiedzenie złożyłeś przed czy po. W KP masz takie
    przepisy:

    §2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby
    poważne zakłócenia toku pracy.

    Art. 167.
    §1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas, gdy jego
    obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w chwili
    rozpoczynania urlopu.

    §2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w
    bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

    Jeśli złożyłeś wypowiedzenie po, to punkt 167 -1 może miec zastosowanie. Nie
    wiem jednak, czy brak zgody na udzielenie urlopu jest tym samym, co
    odwołanie z urlopu - czyli czy ma zastosowanie 167-2