PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypłaty części wynagrodzenia "pod stołem"

  • 11. Data: 2007-01-21 19:08:59
    Temat: Re: wypłaty części wynagrodzenia "pod stołem"
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko jest jedno "ale", pieniądze które dostaje się pod stołem są
    > pomniejszone
    > o podatek i składkę ZUS. Pieniądze zostają w kieszeni u pracodawcy.
    > I z czego chcesz odłożyć na emeryturę?
    > Niektórzy nie wiedzą na jakim świecie żyją.
    >
    > @ndre
    To niech się zwolni i robi dym. Sam się ugotuje. Ugotuje innych pracownikow.
    Firma sie zamknie i zaraz otworzy pod inną nazwą. Już widzę jak urzędy szukają
    winnych za granicą. Bo w dobrze zorganizowanej firmie winnego się nie znajdzie.
    Potem ci inni zwolnieni co nie darli ryja przyjdą i glupiemu zrobią z twarzy
    jesień średniowiecza. Bo to mu się z urzędu należy. Masz rację. Niektorzy nie
    wiedzą na jakim świecie żyją. Tomek

  • 12. Data: 2007-01-21 19:11:20
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 21-01-2007 o 19:25:03 Tomek <k...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > Oni będą
    > mieli spokojną glowę a Ty nauczysz się trochę pokory na zasiłku. Tomek

    no tak i jeszcze ma się cieszyć, że jak przyjdzie co do czego to mu US
    przywali 75% podatku za nieujawnione dochody i może sprawę w sądzie, no
    rzeczywiście ma się cieszyć

  • 13. Data: 2007-01-21 19:12:14
    Od: Cezary Morga <c...@N...pl>

    @ndre wrote:

> [...]
    > I z czego chcesz odłożyć na emeryturę?
    > Niektórzy nie wiedzą na jakim świecie żyją.

    Tego akurat nie napisales wczesniej...

    Generalnie cala sprawa smierdzi sytuacja: "Przez X czasu placili pod stolem,
    ale bylem z nimi w dobrej komitywie to bylo fajnie. Teraz sie poklucilem to
    im smrodu narobie."

    --
    Cezary Morga

  • 14. Data: 2007-01-21 19:34:44
    Od: "@ndre" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Cezary Morga" <c...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stolem,
    > ale bylem z nimi w dobrej komitywie to bylo fajnie. Teraz sie poklucilem

    I właśnie o to chodzi.

    @ndre

  • 15. Data: 2007-01-21 19:46:57
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > no tak i jeszcze ma się cieszyć, że jak przyjdzie co do czego to mu US
    > przywali 75% podatku za nieujawnione dochody i może sprawę w sądzie, no
    > rzeczywiście ma się cieszyć
    I US będzie mial racje. Jest w PICie rubryka "inne dochody". Jest. To tam się
    wpisuje wszystkie inne dochody i nikt nikomu nic nie dowala. To nie będzie wina
    pracodawcy jak pracownik nie umieści tak zarobionych pieniędzy w zeznaniu
    podatkowym. Tomek

  • 16. Data: 2007-01-21 21:18:31
    Od: Cezary Morga <c...@N...pl>

    @ndre wrote:

    > Użytkownik "Cezary Morga" <c...@N...pl> napisał w wiadomości

    > I właśnie o to chodzi.

    Dla mnie to niepowazne.

    --
    Cezary Morga

  • 17. Data: 2007-01-21 21:48:07
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    Tomek <k...@v...pl> pisze:

> [...]
    > że us dostaje za mało to konto us znasz i możesz wplacać rożnicę
    > anonimowo. Gdzie do kur. wy nędzy jest ten zloty środek zeby

    Nie ma złotego środka.
    U nas dwóch takich narzekało na ... oficjalne premie, bo biedaczki łapali
    się przez to na drugi próg podatkowy. Sugerowali "koperty". Inna kobitka nie
    chciała podpisać umowy o pracę, bo straciłaby zasiłek z UP. No po prostu
    paranoja. Podziękowałam jej za "współpracę", czym była totalnie zdziwiona,
    bo "przecież wszyscy tak robią".

    Tu z kolei kolega narzeka, że zamiast pensji okrojonej o ZUS i US dostaje
    całe duże brutto. Też źle ;-)

    Faktycznie - jak tu ludziom dogodzić?

    --
    Nixe

  • 18. Data: 2007-01-21 22:12:15
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > bo "przecież wszyscy tak robią".
    >
    > Tu z kolei kolega narzeka, że zamiast pensji okrojonej o ZUS i US dostaje

    I jak się zgodzisz na ciche premie to mozesz trafić na takiego co cie podpier.
    doli jak krzywo na niego popatrzysz. Ogólnie z punktu widzenia pracodawcy nie
    jest tak źle. Podatki do przyjęcia, tylko żeby jeszcze mądrych pracownikow mieć.
    Bo to ze ktoś wyksztalcony i umie robić za co mu placić to wcale nie znaczy ze
    mądry. Tomek

  • 19. Data: 2007-01-21 22:21:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:700d.00000089.45b3ba4a@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@v...pl> pisze:

> [...]
    > przyjdą i glupiemu zrobią z twarzy jesień średniowiecza. Bo to mu się z
    > urzędu należy. Masz rację. Niektorzy nie wiedzą na jakim świecie żyją.
    Głupstwa waść gadasz.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2007-01-21 22:32:35
    Od: " Nixe" <nixe@fałpę.pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:700d.000000f1.45b3e53f@newsgate.onet.pl>
    Tomek <k...@v...pl> pisze:

    > I jak się zgodzisz na ciche premie to mozesz trafić na takiego co cie
    > podpier. doli jak krzywo na niego popatrzysz.

    Dokładnie.

    > Ogólnie z punktu
    > widzenia pracodawcy nie jest tak źle. Podatki do przyjęcia, tylko
    > żeby jeszcze mądrych pracownikow mieć.

    A żeby, żeby.
    I żeby się nie dziwili, że jak dostają 1000 zł podwyżki, to do łapki trafia
    dużo, dużo mniej.
    Naprawdę są ludzie, którzy nie rozumieją, co to znaczy brutto i netto i ile
    nadwyżki z tego brutto idzie do ZUS i US (a nie na Boga do kieszeni
    pracodawcy, jak tu ktoś sugerował), bo tak trzeba robić w świetle prawa.
    Wydaje im się, że to pracodawca ich "okrada", bo co mu szkodzi dać te 1000
    zł więcej, ale na rękę :-/ No de facto nic nie szkodzi, tyle, że prócz tego
    1000 zł netto trzeba jeszcze zapłacić "haracz" jako grubo ponad połowę tej
    kwoty. Ale tego już niektórzy nie pojmują.
    Na szczęście mnie dane jest pracować w większości z normalnymi ludźmi ;-)

    --
    Nixe