PracaGrupypl.praca.dyskusjewynagrodzenie - Wawa › Re: wynagrodzenie - Wawa
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wynagrodzenie - Wawa
    Date: Fri, 25 Mar 2005 17:26:44 +0100

    Użytkownik "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d21cm8$ssn$1@inews.gazeta.pl...

    > Wątpię. Bardzo rzadko się zdarza, by kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej
    > nie próbował albo negocjować z konsultantem albo wybadać najpierw czy
    > słusznie
    > mówi.

    W niektorych branzach zdarza sie rzadko, w innych nagminnie. Np. przy
    rekrutacji handlowcow. Znam firme, ktora odsiewa m.in. po tym - widelkami.
    Ci, ktorzy podali za malo, to ci, ktorzy nie maja ambicji czy po prostu
    potrzeb i nie beda mieli motywacji, zeby wypracowac wieksza kwote dla firmy
    i dla siebie (w tej pracy to scisle zalezne). Ci, ktorzy podali za duzo,
    czyli wiecej, niz jest realnie mozliwe wyrobic liczac po sredniej wartosci
    transakcji i ilosci spotkan, beda nieusatysfakcjonowani, sfrustrowani i
    prawdopodobnie szybko odejda. Nie jest to oczywiscie jedyne kryterium, ale
    ci ze zbyt niskimi i zbyt wysokimi wymaganiami sa rozpatrywani w drugiej
    kolejnosci.

    Sa tez zawody, w ktorych duzym atutem pracownika jest prywatne bycie w
    obiegu informacyjnym zawodu/branzy. Trudno zapytac o to wprost w sposob
    pozwalajacy zweryfikowac odpowiedz - wiedza o tym, ile sie placi na jakim
    stanowisku (widelki, mocno zalezne np. od miasta, wielkosci firmy) jest
    jednym ze sposobow. Bo mimo przykladu, jaki podajesz -

    > Znam firmy, które tym samym stanowiskom płacą:
    > - jedna 5.000 netto
    > - druga 11.000 netto

    - ktory jest niewatpliwie prawdziwy, sa branze, w ktorych place dla danych
    stanowisk sie ustabilizowaly i maja "dobra wyliczalnosc" z latwo dostepnych
    danych o firmie takich jak: czy jest polska/zagraniczna, jaka ma
    lokalizacje, ile osob zatrudnia itd. Np. roznice dla tych samych stanowisk
    miedzy agencjami reklamowymi sieciowymi i niesieciowymi potrafia miec takie
    rozmiary jak podany przyklad, ale aplikujacy wie, do jakiej aplikuje i jakie
    sa widelki w tym segmencie rynku. Skladajac oferte mocno poza widelkami
    segmentu zdradza brak znajomosci rynku, a sa stanowiska, na ktorych ta
    znajomosc jest wazna.

    > Jak dla mnie - jeśli taka firma nie przedstawia się i oczekuje wskazania
    > wynagrodzenia
    > na ślepo, - nie jest poważna.

    Wydaje mi sie, ze generalizujesz zasady, ktore sa sluszne "lokalnie".

    I.