PracaGrupypl.praca.dyskusjeuwagi o kodeksie pracy › Re: uwagi o kodeksie pracy
    From: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: uwagi o kodeksie pracy
    Date: Wed, 20 Apr 2005 22:20:05 +0200
    Sender: v...@o...pl@zagorze.smstv.pl

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    news:d46a6h$n97$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale gdzie on sie placze - ja nie widze tu sprzecznosci miedzy tymi
    cytatami.

    Mnie się rzuciło na oczy, że z jednej strony autor (kodeks pracy) informuje
    jasno, że "nikt nie może czynić ze swego prawa użytku, który byłby sprzeczny
    z zasadami współżycia społecznego (i społeczno-gospodarczym przeznaczeniem
    prawa)." a jednocześnie przyznaje, że jedna ze stron może w majestacie tego
    samego prawa postępować wbrew zasadom wspołżycia społecznego.

    Bo czymże innym jest faworyzowanie jednej ze stron tylko dlatego, że ma
    aktualnie na rynku problem ze sprzedażą swojego towaru?
    Nie przypominam sobie, aby na przykład jedna z tysięcy biednych bud z
    jakimiś chinskimi ciuchami miała jakieś ułatwienia. A przecież straganiarz
    ma też rodzine na utrzymaniu.
    Może ustanówmy prawo, które w wypadku naszej rezygnacji z kupowania, bedzie
    nam nakazywało płacić takiemu straganiarzowi odprawę w wysokosci
    dotychczasowych 3 miesięcznych zakupów?

    Gdzie jest ta różnica, która ma to inne podejście tłumaczyć?

    vertret