PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop bezpłatny a podwójne opodatkowanie

  • 1. Data: 2007-05-27 16:39:30
    Temat: urlop bezpłatny a podwójne opodatkowanie
    Od: " Janusz" <j...@W...gazeta.pl>

    Witam.
    Chciałbym podjąć pracę na terenie Wielkiej Brytanii, jednakże nie mam
    pewności, że uda mi się tam znaleźć satysfakcjonującą mnie pracę.
    W związku z tym wymyśliłem, że wezmę urlop bezpłatny w obecnej firmie i jak
    uda mi się zadomowić na wyspach to dopiero wtedy złożę wymówienie.
    A jeśli się nie uda, to wrócę i będę dalej tu pracował.
    Nie wiem tylko jak ma się to wszystko do podwójnego opodatkowania, bo co
    prawda nie będę uzyskiwał dochodów w Polsce, jednakże będę tu ciągle zatrudniony.
    Czy ktoś z was zetknął się z podobnym problemem, lub ew. wie, gdzie można
    znaleźć informacje na ten temat.

    Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-05-28 05:30:02
    Temat: Re: urlop bezpłatny a podwójne opodatkowanie
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    od początku 2007 roku nie ma problemu, nie płacisz podatków w pl od dochodów w uk
    tylko od dochodów w pl wg skali podatkowej wynikającej z zsumowania dochodów w pl i
    uk.
    czyli np. zarabiasz w pl w 2007 roku 2000 zł brutto, za granica zarabiasz grubszą
    kasę wpuszczająca cie w 30% podatek i w pl musisz wtedy zapłacić podatek 30% od tych
    2000 zł (jakbys w iagu roku zarobił tylko te 2000 zł, to zdaje się że nie zapłaciłbyś
    wogóle podatku)

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*