PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie - 14h na dobę? › Re: umowa zlecenie - 14h na dobę?
  • Data: 2006-09-12 21:14:46
    Temat: Re: umowa zlecenie - 14h na dobę?
    Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:ee71fa$oue$2@nemesis.news.tpi.pl>
    Użytkownik <m...@g...com> pisze:

    > Ale czy na UZ nie powinno być mowy o tym przez ile godzin dziennie się
    > wykonuje zlecenie?. Bo skoro to nie jest umowa rezultatu, tylko
    > starannego wykonania, to chyba logiczne jest że muszą być jakieś ramy
    > czasowe.

    Niekoniecznie. Jeśli jest sobie zlecenie typu "codzienne sprzątanie biura",
    a mnie jest wszystko jedno, kiedy to biuro będzie sprzątane (przed otwarciem
    firmy czy po), to nie uwzględniam ram czasowych na umowie. Jeśli z kolei
    jest zlecenie "spawanie elementów jakichśtam", a elementy te dostarczane są
    o 8:00, a odbierane jako całość o 10:00, to logicznie jest takie ramy
    czasowe określić.
    Jeśli u autora wątku nie ma tego na umowie, to IMHO zleceniodawca nie ma
    prawa ingerować w kwestię ustalania sobie ram czasowych przez
    zleceniobiorcę, a już tym bardziej nie ma prawa narzucać mu określonego
    czasu wykonywania zlecenia. Podejrzewam jednak, że tu sprawa jest innego
    rodzaju, a mianowicie autor wątku zasuwa normalnie na etat, ale nazywa się
    to "umową zlecenie" :-/

    --
    Nixe