PracaGrupypl.praca.dyskusjetrzecia umowa › Re: trzecia umowa
    From: "Kaktus" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: trzecia umowa
    Date: Fri, 7 May 2004 12:23:12 +0200

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    news:c7f9gb$ejc$1@opal.futuro.pl...

    > No ja właśnie też :)

    Poniżej fragment kp, który wszystko wyjaśnia.

    Przepisy art. 251 stosuje się od dnia uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską
    członkostwa w Unii Europejskiej. Przepisy art. 251 stosuje się do umów o
    pracę zawartych lub zmienianych w sposób określony w tych przepisach od dnia
    uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.

    Art. 251.

    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne w
    skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nieokreślony, jeżeli
    poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas określony na
    następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem poprzedniej a
    nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła 1 miesiąca.

    § 2. Uzgodnienie między stronami w trakcie trwania umowy o pracę na czas
    określony dłuższego okresu wykonywania pracy na podstawie tej umowy uważa
    się za zawarcie, od dnia następującego po jej rozwiązaniu, kolejnej umowy o
    pracę na czas określony w rozumieniu § 1.

    § 3. Przepis § 1 nie dotyczy umów o pracę na czas określony zawartych:

    1) w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności
    w pracy,

    2) w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym albo zadań
    realizowanych cyklicznie.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl