PracaGrupypl.praca.dyskusjetest dla webmastera › Re: test dla webmastera
    From: "a." <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: test dla webmastera
    Date: Wed, 29 Mar 2006 23:05:01 +0000 (UTC)

    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Wymyślam właśnie na gorąco b. subiektywny i dostosowany tylko i
    > wyłącznie do moich potrzeb test rekrutacyjny dla webmastera. Webmaster
    > miałby aktualizować witrynę firmy, w której pracuję (www.labpsych.pl).
    > Celem testu jest udowodnienie, że kandydat nie spaprze skryptów które
    > obsługują witrynę, a które z takim uwielbieniem pisałem późnymi wieczorami.
    >
    > Proszę o opinię speców i innych zainteresowanych na temat testu.

    [...]

    > Co sądzicie?

    Sadze, ze:

    1) ten test jest nieco zbyt obszerny na potrzeby rekrutacji.
    Nie wiem, czy zamierzasz go do kandydatow wyslac, czy tez wreczac im na
    rozmowie, ale - tak na oko - sensowna (przemyslana i rozwazna, wszak od
    programisty wymaga sie m.in. starannosci i dokladnosci, a nie dzialania na hop
    siup) odpowiedz na kazde z tych pytan to co najmniej nascie minut.

    (A co do regexpa sprawdzajacego poprawnosc adresu mailowego, to - good luck;
    bodaj w pancerniku albo innym wydawnictwie O'Reilly'ego jest takowy
    zamieszczony i ma ze trzy strony ;)

    2) tez sie jakis czas temu przymierzalam do rekrutacji, tez sporzadzilam
    elegancki tescior, przyszlo cos 10 kandydatow i wiekszosc z nich padla jeszcze
    na pierwszym, najlatwiejszym pytaniu ;) wiec - dobra rada: zredaguj pytania w
    kolejnosci od najprostszego, oszczedzisz sobie i kandydatom sporo czasu.

    3) wprawdzie ja nie webdeveloper, ale tez by mi sie nie chcialo robic testu na
    'zywym organizmie', bo to wieje firma-krzak na kilometr (jak juz Ci inni
    napisali); przygotowanie testowych danych nie bedzie Cie kosztowalo znaczaco
    wiele czasu, a 'wydzwiek wizerunkowy' o niebo lepszy.

    powodzenia
    asia