PracaGrupypl.praca.dyskusje › szef nie wypłaca:(

  • 1. Data: 2002-09-09 10:26:53
    Temat: szef nie wypłaca:(
    Od: "Tomasz Radzimirski" <u...@g...pl>

    Co począć?

    Szef nie wypłaca pensji od 5 m-cy. Nie straszny mu sąd pracy ani PiP. Czy
    mogę zająć część wypozażenia biourowego aconto mojego wynagrodzenia?

  • 2. Data: 2002-09-09 11:34:31
    Temat: Re: szef nie wypłaca:(
    Od: "Mazbyt" <f...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Radzimirski" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Co począć?
    >
    > Szef nie wypłaca pensji od 5 m-cy. Nie straszny mu sąd pracy ani PiP. Czy
    > mogę zająć część wypozażenia biourowego aconto mojego wynagrodzenia?

    Ja z kolegami tak zesmy zrobili dokladniej po 3-ech mies niewyplacania i
    "zbywania" obietnicami byla krotka rozmowa albo wyplata albo albo bierzemy
    sprzet po cenie zbytu...
    Za 2h mielismy gotowke w calosci ale wszyscy co poszli na "to" zostali
    zwolnieni ...
    Pozdrawiam , a z chamami ktorzy nie placa KROTKO !!!

  • 3. Data: 2002-09-09 12:23:45
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > zwolnieni ...
    > Pozdrawiam , a z chamami ktorzy nie placa KROTKO !!!

    Sprawa jest niestety bezprawna. Mozna sie tylko procesowac o pensje a nie mozna
    zabrac czegos pracodawcy.
    Czytalem taki przyklad (Kurier Szczecinski), ze gosc, ktoremu zalegano z
    poborami od paru miesiecy (placono czesciowo zaliczkami itp, znane numery, a
    dlug pracodawcy narasta i lacznie jest coraz wieksza wielokrotnoscia zaleglych
    poborow), dostal zaliczke na zakup jakis towarow dla firmy, oddal do kasy
    zamiast kupna towarow kwitek, ze zabiera to na poczet zaleglych platnosci
    pracodawcy.

    Pracodawca zglosil przestepstwo i pracownik musial zwrocic pieniadze, plus
    sprawa karna o zabor mienia. Mogl jedynie niezaleznie zwoja wlasna sprawe o
    wynagrodzenie przeciwko pracodawcy zalozyc.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-09-09 12:41:17
    Od: "Tomasz Radzimirski" <u...@g...pl>

    ze starszeniem już prubowaliśmy i nic to nie dało - a sąd pracy no coż on
    sie zwija za granice ( bo jest Włochem ) i tyle z tego:(

  • 5. Data: 2002-09-09 20:02:46
    Od: "Pawel" <p...@k...chip.eu>

    Powitanko,
    > sie zwija za granice ( bo jest Włochem ) i tyle z tego:(
    A moze mu drobne swinstewko zeby paszport zabrali np. "proba wprowadzenia do
    obiegu falszywych pieniedzy";-)
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

    Przy odpowiadaniu na priv zamien Europe na Polske (eu na pl;-))

  • 6. Data: 2002-09-10 06:16:11
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

> [...]
    >
    > Szef nie wypłaca pensji od 5 m-cy. Nie straszny mu sąd pracy ani PiP. Czy
    > mogę zająć część wypozażenia biourowego aconto mojego wynagrodzenia?

    Nie, gdyż jest to w świetle przepisów prawa zabór mienia. Możesz co najwyżej
    założyć w sądzie sprawę przeciwko pracowdawcy i uzyskać sądowy nakaz
    egzekucji. Z tym do komornika, który będzie mógł np. zająć mu samochód czy
    wyposażenie biura. A przede wszystkim środki na koncie firmy/prywatnym
    (jeżeli to spółka cywilna).

    pzdr.
    SławekM