PracaGrupypl.praca.dyskusje › studenci i zasilek

  • 1. Data: 2005-10-07 20:16:32
    Temat: studenci i zasilek
    Od: "Student" <s...@g...pl>

    Witam,

    W najblizszym czasie najprawdopodobniej zostane zwolniony 'za porozumieniem
    stron', pracowalem okolo 2 lat na pelny etat na umowe na czas nieokreslony.
    Jednoczesnie studiuje na studiach dziennych.
    Czy w takiej sytuacji nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych lub jakies inne
    swiadczenia?

  • 2. Data: 2005-10-07 20:18:46
    Temat: Re: studenci i zasilek
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Student napisał(a):

> [...]
    > Jednoczesnie studiuje na studiach dziennych.
    > Czy w takiej sytuacji nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych lub jakies inne

    Jak jesteś studentem (dziennym), to nie jesteś bezrobotnym, więc moim zdaniem
    zasiłku to raczej nie uzyskasz.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2005-10-07 20:25:48
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > Jednoczesnie studiuje na studiach dziennych.
    > Czy w takiej sytuacji nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych lub jakies inne

    od panstwa niczego w takiej sytlacji nie mozesz oczekiwac; teraz Twoj stan
    majatkowy sie drastycznie zmniejszy wiec moze zainteresuj sie stypendium socjalnym

  • 4. Data: 2005-10-08 13:23:03
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-07 22:16, Użytkownik Student napisał:

> [...]
    > Jednoczesnie studiuje na studiach dziennych.
    > Czy w takiej sytuacji nalezy mi sie zasilek dla bezrobotnych lub jakies inne

    I tutaj jest kolejna niesprawiedliwość. Człowiek zapieprza aby pogodzić
    studia z pracą, płaci takie same podatki jak i inni (pomimo, że jest
    studentem), a jak straci pracę to mu pokazuje się środkowy palec.

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2005-10-08 13:41:47
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Witiia napisał(a):

    > I tutaj jest kolejna niesprawiedliwość. Człowiek zapieprza aby pogodzić
    > studia z pracą, płaci takie same podatki jak i inni (pomimo, że jest
    > studentem), a jak straci pracę to mu pokazuje się środkowy palec.

    Nikt nie pokazuje mu środkowego palca. Student nie jest osobą bezrobotną
    i zresztą bardzo dobrze, bo inaczej tłumy studentów już na pierwszym roku
    by się ustawiały w kolejce po zasiłek. I potem kiedy by naprawdę tej
    kasy potrzebowali, to nagle 'nie ma'. Dla odmiany bezrobotny nie może
    uzyskać różnego rodzaju stypendiów (socjalne, sportowe, za wyniki
    w nauce), a student może, więc gdzie Ty tu widzisz środkowy palec?

    I żeby nie było - wypowiadam się na temat własnego podwórka - studiuję
    dziennie (i otrzymuję stypendium za wyniki w nauce), zaocznie i dodatkowo
    pracuję (um. o dzieło, nie na etat - etatu bym już nie wyrobił ;).
    I na imprezy też mam czas chodzić. :>

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2005-10-08 14:33:35
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-08 15:41, Użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

> [...]
    > uzyskać różnego rodzaju stypendiów (socjalne, sportowe, za wyniki
    > w nauce), a student może, więc gdzie Ty tu widzisz środkowy palec?

    W tym, że pracując na umowę o pracę płaci takie same podatki i ZUS'y jak
    inni, a jak zostanie zwolniony to już nie może dostać zasiłku tak jak
    inni - przecież na niego zapracował, prawda?
    Tu jest właśnie środkowy palec.
    Jeśli studentowi nie przysługuje zasiłek, to niech chociaż będzie miał
    mniejsze obciążenia podatkowe z umowy o pracę.

    --
    Witiia

  • 7. Data: 2005-10-08 15:04:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Witiia napisał(a):

    > W tym, że pracując na umowę o pracę płaci takie same podatki i ZUS'y jak
    > inni, a jak zostanie zwolniony to już nie może dostać zasiłku tak jak
    > inni - przecież na niego zapracował, prawda?

    Jak nie dostanie? Jak skończy studia to dostanie. Student nie jest osobą
    bezrobotną. Jak ktoś robi na dwa etaty (czy półtora) i straci jedną
    robotę, to też nie jest bezrobotny. A jak dla kogoś obciążenia z tytułu
    umowy o pracę są nieakceptowalne, to ma do wyboru jeszcze kilka innych
    form zatrudnienia, czy pracy.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2005-10-09 14:25:02
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Witiia wrote:

> [...]
    > Jeśli studentowi nie przysługuje zasiłek, to niech chociaż będzie miał
    > mniejsze obciążenia podatkowe z umowy o pracę.

    A nie ma? Wydawało mi się że za studentów dziennych nie płaci się zusu,
    a to przecież największe obciążenie.

  • 9. Data: 2005-10-09 15:21:10
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-09 16:25, Użytkownik Asmodeusz napisał:

    > A nie ma? Wydawało mi się że za studentów dziennych nie płaci się zusu,
    > a to przecież największe obciążenie.

    Jeśli student pracuje na umowę o pracę to nie ma żadnych zniżek, ma
    takie same obciążenia podatkowe jak wszyscy.
    A jak go się zwolni, to nawet zasiłku nie może dostać - pomimo, że na
    niego zapracował. SICK!!!

    --
    Witiia

  • 10. Data: 2005-10-10 05:18:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Witiia napisał(a):

    > Jeśli student pracuje na umowę o pracę to nie ma żadnych zniżek, ma
    > takie same obciążenia podatkowe jak wszyscy.

    Chodziło o składki ZUS a nie o podatki.

    > A jak go się zwolni, to nawet zasiłku nie może dostać - pomimo, że na
    > niego zapracował. SICK!!!

    Zasiłek wynika z faktu opłacania ZUS-u a nie podatków.

    j.