PracaGrupypl.praca.dyskusjestaz konfilkt › Re: staz konfilkt
    From: Moolinea <m...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: staz konfilkt
    Date: Sat, 12 Mar 2005 18:46:10 +0100

    Dnia Fri, 11 Mar 2005 20:04:13 +0100, TOFIFIK <a...@p...pl>
    napisał:

    > czesc
    > mam pytanko co moze zrobic pracodawca, by pozbyc sie stazysty. i co moze
    > zrobic stazysta by utrzymac stanowisko przez te 12 miesiecy.

    Aby pracodawca (w tym momencie chyba chodzi o firmę w której staz sie
    wykonuje) mógł zwolnic pracownika (stazyste) to ten ostatni musi sie
    dopuscic jakichs uchybien, w innych wypadkach raczej nie jest to stosowane
    z prostej przyczyny, poniewaz jest to darmowa para rąk do pracy, moze
    niezbyt wykwalifikowana para rąk, ale zawsze.
    Jezeli chodzi o drugą opcje czyli utrzymanie starzu, to sprawa zalezy
    zarówno od firmy jak i od Urzedu Pracy. W przypadku gdy firma nie wystąpi
    do UP o przedłuzenie stazu
    dla tego konkretego stazysty, to UP nie przedłuzy go, a po upłynieciu
    czasu umowy o staz przysle kogos innego (wiadomo ze wielu jest chętnych
    absolwentów). Wiec aby utrzymac staz nalezy porozmawiac z pracownikiem
    firmy zajmującym sie opieką nad starzystami i poprosic o przedłuzenie
    starzu.
    Ale... nawet jeśli firma na to przystanie, to sprawa nie jest jeszcze
    jasna, ponieważ zdaża sie że UP nie zawsze ma środki na wypłaty
    wynagrodzen za staz (szara polska rzeczywistosc)i czasowo nie zawiera
    nowych umów na staz...
    Z własnych doświadczeń pamiętam, ze UP tłumaczy sie,
    dużą ilością chetnych. Mimo to warto spróbować (mi sie udało wiec wiem że
    to jest do załatwienia, trzeba tylko troszke sie postarac, porozmawiac z
    pracodawca i z UP).
    Zycze powodzenia i pozdrawiam
    Moolinea