PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.. / urlop wychowawczy... › Re: rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.. / urlop wychowawczy...
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.. / urlop wychowawczy...
    Date: Thu, 13 Oct 2005 18:22:55 +0200

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:434e785f$0$5417$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > To formalnie nie jesteś zatrudniony.

    > IMHO możesz któregoś dnia poprostu zostać w domu.
    > Nie ma sformalizowanej umowy - nie ma pracy. A przelewy? "...wie
    pan,
    > sam się zdziwiłem, że ktoś mi coś na konto przelewa. Zupełnie
    człowieka
    > nie znam...".

    Twoje rady są niepoważne, oby autor wątku z nich nie skorzystał.
    Najłatwiej zrezygnować z pracy, już jest tylu bezrobotnych bez
    jakiejkolwiek nadziei na pracę, jakąkolwiek.
    Należy dążyć do uzyskania pisemnej umowy o pracę. Pisemny zakres
    obowiązków nie jest w interesie pracownika, pracodawca nie ma
    obowiązku doręczania pisemnego zakresu obowiązków.
    Mimo że pracownik nie otrzymał umowy o pracę na piśmie, to jest
    pracownikiem i może skorzystać z niewykorzystanej części urlopu
    wychowawczego. Pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu
    wychowawczego. Wniosek o urlop wychowawczy należy złożyć co najmniej
    14 dni przed planowaną datą rozpoczęcia urlopu wychowawczego (dołączyć
    odpis aktu urodzenia dziecka oraz oświadczenie matki dziecka o okresie
    wykorzystanego urlopu wychowawczego na to dziecko). Od chwili złożenia
    wniosku o urlop wychowawczy pracodawca nie może wypowiedzieć
    pracownikowi umowy o pracę.
    Problem: jaka umowa o pracę łączy pracownika i pracodawcę? A może jest
    to tylko umowa zlecenie lub - jeszcze gorzej - umowa o dzieło. Wtedy
    nie można skorzystać z urlopu wychowawczego.

    wa